استقرار نیرو‌های ارتش آمریکا در مرزهای گواتمالا برای مقابله با پناهجویان

نیرو‌های ارتش آمریکا در راستای اجرای امنیت مرزی و جلوگیری از عزیمت مهاجران غیرقانونی به سمت این کشور، در مرز‌های گواتمالا مستقر شده‌اند.

استقرار نیرو‌های ارتش آمریکا برای جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «لوئیس میگوئل رالدا مورنو» وزیر دفاع گواتمالا اعلام کرد نیرو‌های ارتش آمریکا در راستای اجرای امنیت مرزی و جلوگیری از خروج مهاجران غیرقانونی که در رویای زندگی در آمریکا، قصد عزیمت به این کشور را دارند، در مرز‌های گواتمالا مستقر شده‌اند.

پورتال خبری سوی ۵۰۲ به نقل از مورنو نوشت: «نیرو‌های آمریکایی در حال حاضر اینجا [گواتمالا] هستند. همانطور که در ۱۵ سال گذشته در طرح‌هایی مانند رود استرانگ شرکت کردند. آن‌ها هم اینک در راستای اجرای طرح فراتر از افق که با هدف کنترل بحران مهاجران غیرقانونی است، اینجا به سر می‌برند.»

به گفته وزیر دفاع گواتمالا، نیرو‌های آمریکا هم اکنون در بخش مرزی شهر هیویتینانگومستقر هستند. این شهر دروازه خروج شمار زیادی از مهاجران غیرقانونی آمریکا مرکزی است که با عبور از آن وارد مکزیک شده و مسیر خود را به سوی مرز‌های آمریکا ادامه می‌دهند.

نیرو‌های آمریکایی در حالی در مرز‌های گوآتمالا مستقر شده اند که دو کشور هفته گذشته ضمن امضای موافقت نامه‌ای اعلام کردند همکاری خود را در حیطه مبارزه با قاچاق انسان و مهاجرات غیرقانونی گسترش خواهند داد. دو طرف بر تقویت امنیت مرز‌ها برای ممانعت از جریان مهاجرت غیرقانونی تاکید کردند.

کاروان‌های مهاجران غیرقانونی از کشور‌های آمریکای مرکزی از پاییز گذشته برای آغاز زندگی جدید راهی مرز‌های آمریکا شده‌اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در فوریه سال جاری میلادی، بحران مهاجران را یک وضع اضطراری ملی توصیف کرد و از مکزیک خواست تا بخشی از بودجه ساخت دیوار مرزی را متقبل شود.

وی همچنین تهدید کرد در صورتی که مکزیک از پرداخت بودجه ساخت دیوار خودداری کند تعرفه‌های واردات کالا از مکزیک را افزایش خواهد داد تا از این طریق بودجه ساخت دیوار مرزی تامین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار