در آخرین دیدار تیم‌های ملی ایران و سوریه چه گذشت؟

تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه، پنج شنبه هفته جاری در تهران به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران روز یکشنبه، نخستین اردوی آماده سازی خود را برای دیدار با سوریه و کره جنوبی زیر نظر مارک ویلموتس بلژیکی آغاز کرد و قرار است شاگردان این مربی ۱۶ خرداد در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه و ۲۱ خرداد هم در ورزشگاه جام جهانی سئول به مصاف کره جنوبی بروند.

ویلموتس، چهل و ششمین سرمربی تاریخ تیم ملی ایران است و تلاش می‌کند تا مانند کارلوس کی‌روش، نخستین مسابقه خود را با پیروزی به پایان برساند. در سال‌های اخیر تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه هم چندین بار رو در روی هم قرار گرفتند و آخرین بار به بازی آخر مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بازمی گردد که تقابل این دو تیم به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

در آخرین دیدار تیم های ملی ایران و سوریه چه گذشت؟

یوز‌های کشورمان در آن مسابقه با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمد انصاری، میلاد محمدی، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، علی کریمی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون پا به زمین مسابقه گذاشتند و در حالی که سوری‌ها در یکی دو ضد حمله خود نیز خطرناک نشان داده بودند، در دقیقه ۱۳ موفق شدند زهر خود را بریزند. ضربه ایستگاهی این تیم را عمر السومه به سوی دروازه ایران زد، اما بیرانوند با واکنش خود مانع از باز شدن دروازه شد تا اینکه در ادامه ضربه ریباند ناصر حاج محمد دروازه کشورمان را باز کرد.

در آخرین دیدار تیم های ملی ایران و سوریه چه گذشت؟

پس از دریافت گل که در حضور حدود ۶۲ هزار نفر بود، شاگردان کی روش پیش کشیدند و سردار آزمون توانست در دقیقه ۴۵ دروازه ابراهیم عالمه را باز کند. ارسال زیبای دژاگه از روی نقطه کرنر با ضربه طارمی همراه شد و تیرک دروازه سوری‌ها را به لرزه درآورد و در توپ برگشتی سردار آزمون موفق شد با جاگیری مناسب خود و یک ضربه با سینه توپ را وارد دروازه حریف کند.

سپس حملات ملی پوشان ادامه داشت تا اینکه مهاجم جوان تیم ملی بازهم گلزنی کرد. در دقیقه ۶۴ پرتاب بلند اوت توسط حاج صفی در محوطه جریمه روی سر طارمی فرود آمد و او نیز با پشت سر به توپ ضربه زد، ضربه‌ای که جلوی پای آزمون افتاد و او نیز با ضربه‌ای به موقع توپ را به سوی دروازه سوریه فرستاد که با دفع ناقص دروازه بان این تیم وارد دروازه حریف ایران شد.

در آخرین دیدار تیم های ملی ایران و سوریه چه گذشت؟

پیروزی به سود ایران درحال قطعی شدن بود، اما عمرالسومه، ستاره سوری‌ها در وقت‌های اضافه کار را به تساوی کشاند او با تیزهوشی بالای خود توانست از معدود موقعیت خود در نیمه دوم استفاده کند و توپ را درون دروازه ایران بفرستد تا تیم ملی ایران و بیرانوند موفق به ثبت کلین شیت نشوند.

ایران که پیش از این صعودش را قطعی کرده بود با ۲۲ امتیاز به روسیه رفت و همچنین شاگردان ایمن الحکیم موفق شدند با ۱۳ امتیاز راهی پلی آف و دیدار با استرالیا شوند، اما مقابل این تیم شکست خوردند تا نتوانند راهی بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال شوند.

در آخرین دیدار تیم های ملی ایران و سوریه چه گذشت؟

لازم به ذکر است که دیدار ایران و سوریه، پنج شنبه هفته جاری و از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

نخستین حضور بازیکنان پرسپولیس و مریی اسپانیایی در تمرین تیم ملی

بی اعتنایی به پیراهن تیم ملی فوتبال با گواهی پزشکی!/ گربه را باید دم حجله کُشت

ترس مهاجم کره‌ای از رویارویی با بازیکنان تیم ملی ایران


انتهای پیام/

تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه به مصاف هم می روند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار