ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مجلس خبرگان از نظر امام بازوی ولایت و رهبری است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: اعضای مجلس خبرگان مثل بازوان ولایت باید در تبیین اندیشه‌های رهبری و نشر و گسترش آن بین افکار عمومی جامعه به وظیفه خود عمل کنند.

ترقیحمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری از نظر امام خمینی(ره) گفت: امام راحل کجلس خبرگان را یک مجلس تعیین کننده و سرنوشت ساز در انقلاب و کشور می‌دانست چرا که نقش اصلی این مجلس تعیین رهبری در حساس‌ترین شرایط کشور هست و طبیعتا مسئولیت سنگینی دارد.

وی افزود: انتخاب و تعیین رهبری برای نظام مبتنی بر ولایت فقیه تنها وجه ممیزه مشروعیت حکومت در جمهوری اسلامی است و اگر مجلس خبرگان نباشد و نتوانند رهبری الهی را برای کشور تعیین و انتخاب کنند، حکومت تفاوتی با حکومت طاغوت نخواهد داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اگر مشروعیت حکومت در نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر رای و نظر خبرگان برای رهبری انقلاب باشد، نقش مجلس خبرگان نقش بی‌بدیلی در کشور و نظام است و به همین خاطر تأکید روی این است که اعضای خبرگان باید از عناصر باتقوا، مجتهد، دارای بینش سیاسی، معتقد به اسلام انقلابی و عدم تفکیک دین از سیاست باشند.

ترقی ادامه داد: اعضای مجلس خبرگان رهبری باید از  قوای لازم برای پذیرفتن چنین مسئولیتی برخوردار باشند تا بتوانند مثل بازوان ولایت و رهبری در تبیین اندیشه‌های رهبری و نشر و گسترش آن بین افکار عمومی جامعه به وظیفه خود عمل کنند و گفتمان رهبری را در جامعه جاری و ساری کنند.

وی با اشاره به نقش حراستی مجلس خبرگان رهبری گفت: در قانون آمده است که مجلس خبرگان وظیفه دارد تا از ویژگی‌های رهبری که در قانون ذکر شده است، حفاظت و حراست کند یعنی اگر عدالت یکی از ویژگی‌های رهبری است و اگر این ویژگی در جماعه کمرنگ شد، مجلس خبرگان رهبری باید برای آن چاره‌اندیشی کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد راهبرد امام خمینی در سیاست خارجی گفت: از زمان قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ امام خمینی(ره) مواضع خود را شفاف و رسمی اعلام کردند و آمریکا و اسرائیل را جزو دشمنان اصلی اسلام و انقلاب اسلامی دانستند و از همان ابتدا معتقد بودند که دخالت و نقش آمریکا و اسرائیل در جهان اسلام عامل بدبختی‌ها و مشکلات و مصائبی است که بر سر مسلمانان وارد شده است.

ترقی ادامه داد: امام راحل همیشه آمریکا را دشمن شماره یک بشریت و اسلام معرفی می‌کردند و معتقد بودند آمریکا به خون اسلام و استقلال ملت‌های اسلامی تشنه است و دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است و در نهاد و سرشت آمریکا کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی موج می‌زند.

وی تاکید کرد: بر همین اساس امام خمینی(ره) تأکید داشتند که جهان باید بداند که ایران راه خود را پیدا کرده و تا قطع منافع آمریکای جهانخوار به مبارزه آشتی‌ناپذیر خود با آمریکا ادامه می‌دهد و اظهار امیدواری می‌کردند که فرزندان ایران با آزادی از یوغ ستمکاران، پرچم توحید را در جهان می‌افرازند و معتقد بودند ما یقین داریم که اگر دقیقا به وظیفه مان که مبارزه با آمریکای جنایتکار است، ادامه دهیم، آن زمان فرزندان ما طعم پیروزی را در جهان خواهند چشید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: با  موضع‌گیری‌هایی که امام راحل داشتند، نشان می‌دهد ایشان به قدری خطر آمریکا را زیاد می‌دانستند که معتقد بودند اگر کوچکترین غفلتی نسبت به اصول صورت بگیرد، موجب نابودی کشور و جامعه می‌شود و کسانی که تصور می‌کنند و یا این را باور دارند که ما باید در سیاست و اصول دیپلماسی خود که ضدیت با آمریکا و اسرائیل است، تجدید نظر کنیم و فکر می‌کنند که شعارهای تند علیه آمریکا سبب بدبینی غرب و شرق و یا منزوی شدن کشور می‌شود، ساده اندیش هستند و اشتباه می‌کنند.

ترقی تصریح کرد:  موضع‌گیری امام نشان می‌دهد که ایشان هرگونه مذاکره با آمریکا را نفی می‌کردند و معتقد بودند که اصولاً رابطه آمریکا با بقیه کشور‌ها رابطه گرگ و میش است و آمریکا منتظر فرصتی برای ضربه زدن به کشور‌های استقلال طلب و آزادیخواه است و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد کشوری در برابر آن قد علم کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین همانطوری که در کلام امام مشاهده می‌کنیم که می‌گویند ما باید تا آخر عمر علیه دولت آمریکا مبارزه کنیم و تا او را سرجای خود نشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم و به تمام مبارزان راه آزادی کمک کنیم تا آن‌ها را شکست دهند، از پای نخواهیم نشست و این‌ها نشان از این است که امام به هیچ وجه سر سازش با آمریکا و دنبال هایش را نداشته و به موضع سازش پذیر در برابر آن‌ها توصیه نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار