اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت محلات حاشیه‌نشین

طرح جامع خدمات‌رسانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت محلات حاشیه‌نشین با ابتکار معاونت اجتماعی سپاه قدس در گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محسن جعفری معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان گفت: در راستای انجام وظایف ذاتی خود در حوزه محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به محرومان، طرح جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی را با اولویت محلات حاشیه‌نشین در سطح استان برگزار می‌کند.

وی شناسایی و ساماندهی محلات حاشیه‌نشین در کنار خدمات‌رسانی به آن‌ها را از جمله مأموریت‌های این معاونت اعلام کرد و افزود: ارائه خدمات متنوع در حوزه‌های مختلفی نظیر رفاهی و زیرساختی، فرهنگی و ورزشی و نظایر این با کمک تمام اقشار سپاه در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری با تأکید بر اینکه برای اجرایی کردن اهداف یاد شده به غیر از تعامل گسترده با تمامی اقشار ۲۲ گانه سپاه به همکاری و مساعدت دستگاه‌های اجرایی استان هم نیاز است تصریح کرد: طبق رویکرد‌های تدوین شده پس از احصاء مشکلات و معضلات اجتماعی به‌ویژه در محلات حاشیه‌نشین، برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه موسوم به طرح کرامت در استان گیلان و ادامه اجرای آن در سال ۹۸ توسط معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان اعلام کرد: امسال قصد داریم برنامه کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی را در سطح محلات حاشیه‌نشین گیلان به شکل وسیع‌تر و با رویکردی جدیدتری اجرا کنیم.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان از افزایش تعداد محلات حاشیه‌نشینی که از برنامه‌های مختلف این معاونت برخوردار می‌شوند سخن گفت و ابراز داشت: سال گذشته در سه محله حاشیه‌نشین گیلان برنامه‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف اجرایی شد که امسال بر تعداد این محلات افزوده می‌شود.

جعفری انتخاب یک مدیر برای هر کدام از محلات حاشیه‌نشین را گام نخست معاونت اجتماعی سپاه برای ورود به بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات آن‌ها دانست و گفت: مدیران محله که ترجیحاً از روحانیون انتخاب می‌شوند در وهله نخست، تشکیل کارگروهی متشکل از معتمدان محل را به عهده می‌گیرند.

وی از فراهم آوردن امکانات زیرساختی، فرهنگی، ورزشی و مواردی نظیر این با همکاری کارگروه‌های تشکیل شده در محلات حاشیه‌نشین خبر داد و افزود: معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان در برنامه‌های جدید خود راهکار‌هایی جدی برای کاهش معضلات اجتماعی به ویژه در مناطق محروم استان تدوین کرده است.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان تهیه و اهداء بسته‌های غذایی، پوشاک، ارائه خدمات درمانی و اعطای کمک هزینه‌های ضروری زندگی را نیز از دیگر برنامه‌های این معاونت اعلام کرد و گفت: در راستای اجرای اهداف ذکر شده برقراری تعامل مثبت با خیران گیلانی نیز در دستور کار جدی این معاونت قرار دارد.

انتهای پیام/آ

اجرای طرح کاهش آسیب های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.