دویچه بانک ۲۰ تُن طلای ونزوئلا را مصادره کرد

دویچه بانک آلمان ۲۰ تُن از ذخایر طلای ونزوئلا را به عنوان وثیقه یک قرارداد دو جانبه مصادره کرد.

دویچه بانک ۲۰ تن طلا ونزوئلا را مصاده کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دویچه بانک آلمان ۲۰ تن از طلا‌های متعلق به ونزوئلا را مصادره کرد و آن را به عنوان وثیقه قرارداد دو جانبه مبادله طلا به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار، در اختیار گرفت.

ونزوئلا در راستای قرارداد مالی سال ۲۰۱۶ از این بانک آلمانی وام دریافت کرد که تاریخ اتمام پرداخت آن سال ۲۰۲۱ خواهد بود. منابع ناشناس اعلام کردند با توجه به اینکه ونزوئلا در اوایل سال جاری تعهدات بازپرداخت خود تحت قرارداد با دویچه بانک را به انجام نرساند، این بانک آلمانی تصمیم به فسخ قرارداد دو جانبه گرفت. 

این در حالی است که سخنگوی خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا اعلام کرد آن‌ها برای مذاکره با دویچه بانک در خصوص قرارداد دو جانبه مبادله طلا آمادگی دارند. مذاکراتی که در صورت انجام می‌تواند ۱۲۰ میلیون دلار از دارایی‌های ونزوئلا را از دسترس نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور خارج کند.  سخنگویان دویچه بانک و بانک مرکزی ونزوئلا هنوز در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

شایان ذکر است، آمریکا به همراه حدود ۵۰ کشور جهان، در اقدامی مداخله‌جویانه خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند. این در حالی است که مردم و ارتش این کشور از رئیس‌جمهور و دولت قانونی‌شان (نیکلاس مادورو) حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار