رئیس اداره بهزیستی شهرستان یزد:

بیش از ۷۰ درصد از فضا‌های شهری یزد مناسب سازی شده نیستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان یزد گفت: ارزیابی صورت گرفته از فضا‌های شهری نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد از فضا‌های شهری یزد مناسب سازی شده نیستند.

صباغیان رئیس اداره بهزیستی شهرستان یزد در گفتگو خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: ارزیابی صورت گرفته از ساختمان‌های اداری، پارک‌ها و معابر شهری یزد نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد از این  فضا‌هابرای تردد معلولان نامناسب هستند.

صباغیان با بیان اینکه در شهرستان یزد بیش از ۱۱ هزار معلول نیازمند به خدمات توانبخشی وجود دارد اظهار داشت: در سال‌های اخیر، در بسیاری از اماکن و فضا‌ها اقداماتی جهت مناسب سازی صورت گرفته است، اما این اقدامات با شرایط  استاندارد تفاوت‌های زیادی دارد؛ به همین منظور نظارت بر ساخت و ساز‌های جدید در سطح شهر یزد را در اولویت اول برنامه‌های خود برای مناسب سازی فضای شهری قرار داده ایم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان یزد ادامه داد: در مرحله‌ی بعد نیز با رعایت اولویت فضا‌هایی که معلولان و گروه‌های هدف مناسب سازی؛ بیشترین مراجعه را به آن‌ها دارند، نسبت به مناسب سازی یا ارتقاء وضعیت آن‌ها اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های هدف نیازمند به مناسب سازی فضا‌های شهری بسیار فراتر از جمعیت معلولان شهرستان است بطوریکه سالمندان، بیماران صعب العلاج، زنان باردار، جانبازان و کودکان نیز از جمله گروه‌های نیازمند به مناسب سازی فضای شهری هستند.

انتهای پیام/ غ

کمتر از ۳۰ درصد از فضاهای شهری یزد مناسب سازی شده اند

 

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار