کانون ملخ‌های صحرایی در نهبندان سم‌پاشی شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: کانون این ملخ ها را در اراضی نهبندان ردیابی و سم‌پاشی کردیم .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی  عصمتی‌پور با اشاره به انتشار خبر هجوم ملخ‌ها به استان‌هایی مانند خراسان جنوبی، گفت: جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد چراکه دستگاه‌های مبارزه با این ملخ‌ها آماده و اکیپ‌ها مرتباً در حال پایش و رصد هستند.

وی افزود: ملخ‌های دریایی یا صحرایی حدود یک ماه پیش در نهبندان مشاهده شدند که به شدت در حال جفت‌گیری و تخم‌گذاری بودند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی  با بیان اینکه بر اساس نظارت‌ها و دیده‌بانی‌هایی که انجام دادیم، کانون این ملخ‌ها را در اراضی نهبندان ردیابی کردیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود ۵۱ شبکه مراقبت و رصد و پایش آفات و بیماری‌ها را آماده کرده بودیم، برای مقابله با این کانون اقدام کردیم.

عصمتی‌پور با بیان اینکه برای ممانعت از تخم‌ریزی آنان، باید قبل از تخم‌ریزی مبارزه را انجام دهیم، تصریح کرد: کانون این ملخ‌ها را سم‌پاشی کردیم.

وی ادامه داد: مقابله با حشره کامل این ملخ‌ها در سطح ۶۰ هکتار انجام شده است و مبارزه با پوره ملخ‌ها نیز در سطح ۹۲ هکتار در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان داشت: کانون‌ها به موقع رصد و کانون‌کوبی انجام شده و نمی‌گذاریم ملخ‌ها تخم‌ریزی کنند چراکه شبکه مراقبت کار خود را به خوبی انجام داده است.

عصمتی‌پور با بیان اینکه هیچگونه خسارتی به محصولات کشاورزی استان وارد نشده است، یادآور شد: اقدامات خوبی که در این مدت انجام شد، باعث شد تا با حشره کامل ملخ مبارزه کنیم.

انتهای پیام / ط آ

عدم وارد شدن خسارت به زمین های کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.