با پرتاپ یک کاوشگر به فضا؛

خیز فضانوردان برای کشف راز‌های پنهان خورشید

ستاره خورشید دارای راز‌های علمی کشف نشده فراوانی تاکنون است و دانشمندان امیدوار هستند همزمان با نزدیک شدن کاوشگر خورشیدی پارکر به این ستاره راز‌های آن را کشف کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته محققان کاوشگر پارکر دروضعیت مطلوب قراردارد و به ستاره خورشید نزدیک می‌شود،دانشمندان امیدوار هستند با نزدیک شدن کاوشگر پارکر به خورشید بتوانند به جواب سئوال همیشگی خود دست یابند که چرا فضای بیرونی ستاره خورشید میلیون‌ها درجه سلیسیوس حرارت دارد درحالی که دمای سطح این ستاره تنها ۳۳۰۰ درجه سلیسیوس حرارت دارد.

تاکنون دانشمندان نظریه‌های مختلفی درباره این پدیده عجیب و منحصربه فرد ارائه داده اند،از جمله وجود امواج مغناطیس در سطح جو ستاره خورشید که سبب افزایش درجه حرارت می‌شود.

برای مطالعه درباره درجه حرارت ستاره خورشید، کاوشگر پارکر به ابزار‌های متعددی ازجمله دستگاه Solar Wind Electrons Alphas and Protons یا به اختصار SWEAP مجهز است و مطالعه درباره علت تفاوت قابل ملاحظه اتمسفر و سطح ستاره خورشید تا کمتر از دوسال دیگر به وسیله کاوشگرپارکر مشخص خواهد شد و دانشمندان آن زمان با بررسی داده‌ها می‌تواند به نتیجه‌های ارزشمندی دست یابند.

از جمله دیگر نظریه‌ها درباره تفاوت درجه حرارت بیرونی و سطح خورشید، می‌تواند وجود مواد شیمیایی ویژه در اتمسفر خورشید و یون‌های سنگین یا ذره‌های باردار را نام برد که حتی از هسته خورشید نیز گرم‌تر می‌شوند.

این گرما سبب می‌شود تا فضای اطراف خورشید بسیار سوزان باشد و فضای اطراف خورشید در زمان خورشید گرفتگی کامل با تلسکوپ به رنگ قرمز قابل مشاهده است.
منبع:Space