پیش بینی تولید بیش از پنج تن پیله کرم ابریشم در سمنان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با گسترش شغل نوغانداری، امسال بیش از پنج تن پیله کرم ابریشم در استان سمنان تولید شود.

پیش بینی تولید بیش از پنج تن پیله کرم ابریشم در سمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، شاه حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با توزیع جعبه‌های کرم ابریشم رایگان به مردم شهر‌ها و روستا‌ها تلاش می‌کند نوغانداری را بخصوص در روستا‌ها توسعه دهد.

وی افزود: امسال ۱۴۰ جعبه کرم ابریشم بین مردم توزیع شده است که هر کدام ۲۵ هزار کرم ابریشم را در خود جای داده اند و از هر جعبه تا ۴۰ کیلو گرم پیله‌تر ابریشم با قیمت هر کیلو هشتاد هزار تومان استخراج می‌شود.

شاه حسینی با بیان اینکه از مرحله نخست پرورش کرم ابریشم تا مرحله پیله ۵۰ روز طول می‌کشد تصریح کرد: با هر بیست جعبه کرم ابریشم برای ۳۰ نفر اشتغال موقت ایجاد می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در بیشتر شهر‌ها و روستا‌های استان نوغانداری با خدمات رایگان و تسهیلات کم بهره درحال ترویج است، اما در این میان نوغانداری شهرستان شاهرود و روستا‌هایی مثل کلاته اسد شهرستان میامی دارای ویژگی‌های خاصی است.

شاه حسینی افزود: بیش از ۱۵۰ هکتار توتستان در استان سمنان وجود دارد و با توزیع نهال‌های اصلاح شده کم آب بر و مقاوم حدود ۱۰۰ هکتار هم در آینده نزدیک به این رقم افزوده می‌شود.

انتهای پیام / گ 

جزئیات پیش بینی تولید بیش از پنج تن پیله کرم ابریشم در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.