بازگشت به زندگی ۱۰۵ مسافر و گردشکر گرفتار امواج خزر از مرگ حتمی /شناسایی ۴۰۶ نقطه حادثه خیر در سواحل مازندران

از آغاز اجرای طرح دریا تا کنون ۱۰۵ نفر از امواج سهمیگن دریای خزر در سواحل مازندران نجات یافتند.

کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه از اول خردادماه امسال طرح دریا در سواحل استان اجرا شد، گفت: تاکنون ۱۰۵ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های ساحلی مازندران نجات یافتند.
 
وی با بیان اینکه بیشترین نجات یافتگان با ثبن نجات ۷۰ غریق در سواحل بابلسر ثبت شده است، افزود: مابقی نجات یافتگان در طرح‌های ۱۴ شهرستان استان نجات یافتند.

کریمیان با بیان اینکه دریا از سه روز گذشته میزبان گردشگران و مسافران زیادی است، افزود:در این مدت ۴۵ مرد و ۲۵ زن در طرح سالم سازی دریا در حال غرق شدن بودند که با تلاش ناجیان آقا و خانم از مرگ حتمی نجات یافتند.
 
رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: دریای خزر در سواحل استان سه روز گذشته یک غریق هم داشت که تلاش ناجیان غریق برای نجات جوان زاهدانی بی ننیجه ماند.
 
وی از شهروندان و مسافران خواست تا در خارج از طرح دریا شنا و هنگام شب نکنند.
 
کریمیان گفت: ناجیان غریق با کمک نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس کار خدمات رسانی به مسافران و شهروندان را در ساحل انجام می‌دهند.
 
رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران به شناگاه‌های غیر مجاز در سواحل استان نیز اشاره کرد و افزود: سواحلی که در منطقه سنگ چین یا اسکله قرار دارند به دلیل نا ایمن بودن غواصان و ناجیان غریق در این مناطق مستقر نیستند و ماموران انتظامی مستقر در این مکان‌ها از شنا افراد جلوگیری می‌کنند.

حسن نژاد معاون استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۷۶ نقطه حادثه خیر در سواحل مازندران شناسایی شده، افزود: امسال با همکاری پژوهشگران علمی و پایش‌های محلی، ۴۰۶ نقطه حادثه خیر شناسایی شده است.
 
وی شناسایی هر چه بیشتر نقاط حادثه خیر سواحل مازندران را در ارتقای امنیت و حفظ جان گردشگران و مردم استان مهم عنوان کرد و گفت: افزایش شناسایی این نقاط انتظار کاهش غریق در دریا را نیز به همراه خواهد داشت که به نوعی به عملکرد دستگاه‌های شهرستانی بستگی دارد.
 
وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تلفات جانی در سواحل مازندران در سال گذشته، گفت: امسال با توجه به تجربیات گذشته باید در جهت به حداقل رساندن غرق شدگان حرکت کنیم.
 
وی همچنین به تمامی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد که در جهت آگاهی بخشی و کاهش غرق شدگی در دریا از سازمان‌ها و سمن‌های مردم نهاد استفاده کنند تا طرح دریا طرحی مردمی و فراگیر شود.
 
 از آغاز امسال تا قبل از اجرای طرح دریا دو نفر در سواحل بابلسر و سلمانشهر مازندران غرق شدند .
 
مازندران ۳۳۸ کیلومتر ساحل یک هزار کیلومتری خزر را در اختیار دارد.

انتهای پیام/آ



۱۰۵ نجات یافته در سواحل مازندران

برچسب ها: اورژانس ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار