سخنگوی دولت در بخش خبری ساعت ۱۴:

متن استعفا وزیر آموزش و‌پرورش فردا منتشر می‌شود

سخنگوی دولت جزئیات استعفای وزیر آموزش و پرورش را تشریح کرد.

متن استعفا وزیر آموزش و‌پرورش فردا منتشر می‌شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی سخنگوی دولت در گفتگو با بخش خبری ۱۴ با اشاره به جزئیات استعفای وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: خوشحال نیستم که اولین حضورم برای موضوع استعفای وزیر آموزش و پرورش در رادیو و تلویزیون رقم می‌خورد؛ ولی روالی است که اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: آقای بطحایی از دوستان خوب ما و فردی صادق هستند و‌ هر آن چیزی که در متن استعفا نوشتند، قطعا واقعیت داشته است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه بطحایی ابتدای هفته استعفای خود را به رئیس جمهور ارائه کرده بود، ادامه داد: در متن استعفا آقای بطحایی اشاره داشتند به علت حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفای خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فکر می‌کنم روز سه شنبه آقای بطحایی با رئیس دفتر رئیس جمهور تماس گرفتند و‌از آقای واعظی درخواست کردند تا پایان مدت زمانی که در قانون برای پذیرش استعفا مشخص شده است؛ تا آن زمان رئیس جمهور موافقت خود را اعلام کنند و‌رئیس جمهور نیز بنا بر درخواست آقای بطحایی با استعفا موافقت کردند.

سخنگوی دولت در ادامه از انتشار متن استعفای وزیر آموزش و پرورش دولت در روز شنبه ابتدای هفته جاری خبر داد و گفت: البته گمانه‌زنی‌هایی را از طیف‌های مختلف مشاهده کردم، اما هرآنچه که در ذهن آقای بطحایی بوده در نامه استعفا نوشته شده است.

سخنگوی دولت درباره فرهنگیان اظهار کرد: هفته آینده با تشکل‌های صنفی معلمان صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: موضوع رتبه بندی معلمان در زمان دولت یازدهم مطرح شد که خوشبختانه رئیس جمهور ۲ هزار میلیارد تومان برای این موضوع پیش بینی کرده اند.

ربیعی ادامه داد: حتی امسال در دولت تصمیم گرفتیم اعتبارات را از نفت جدا کنیم تا نوسانات نفت در بودجه تأثیری نداشته باشد.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور دستور داد که کاهشی در ۲ هزار میلیارد تومان صورت نگیرد و تلاش داریم تا موضوع رتبه بندی از دو ماه آینده یا نیمه سال اجرایی شود و رقم دو هزار میلیارد تومان همچنان پابرجا خواهد بود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ما سختی‌هایی که حقوق بگیران روبرو هستند را متوجه می‌شویم که چه فشار بیشتری را متحمل می‌شوند و وظیفه ما این است که از آن‌ها مراقبت کنیم. دولت و رئیس‌جمهور هم و غمّشان این است که فشار کمتری به زندگی آن‌ها وارد شود. کرد: ما سختی‌هایی که حقوق بگیران روبرو هستند را متوجه می‌شویم که چه فشار بیشتری را متحمل می‌شوند و وظیفه ما این است که از آن‌ها مراقبت کنیم. دولت و رئیس‌جمهور هم و غمّشان این است که فشار کمتری به زندگی آن‌ها وارد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار