«گاندو»؛ روایتی دراماتیک و جذاب از عملیات‌های ضدجاسوسی

با پایان ماه مبارک رمضان و مجموعه های مناسبتی این ماه، شبکه های سیما جایگزین های خود را معرفی کردند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ برگ برنده تلویزیون در ایام بعد از ماه مبارک رمضان، «گاندو» نام دارد که بلافاصله پس از پایان سریال «برادر جان» روی آنتن شبکه سه رفت. جواد افشار، پس از تجربیات مختلفی به ویژه سریال‌هایی موفق مانند «کیمیا» و «آنام»، این بار سراغ یک عرصه حساس و مهم رفته است.

کار جدید این سریال ساز پرکار تلویزیون، مجموعه‌ای در ژانر جاسوسی-امنیتی است که ماجرا‌های حیرت انگیز و تکان دهنده‌ای را روایت می‌کند. داستان این سریال درباره یک گروه از نیرو‌های امنیتی کشور است که به پیگیری پرونده‌های جاسوسی و مقابله با نفوذ می‌پردازند. قالب اصلی این سریال مبتنی بر تعقیب و گریز است. کشف افراد، تیم‌ها و عملیات‌های نفوذ، حل معما‌هایی که حل نشدنی به نظر می‌رسند و انجام عملیات‌هایی که بیشتر بر هوشمندی و توانایی ذهنی متکی هستند تا قدرت فیزیکی، ساختار قصه در این سریال را سامان می‌دهد.

«گاندو» در همان قسمت اول نشان داد که هم به روز است و هم جسور. مجموعه‌ای که مماس با فضای سریال سازی روز دنیا به داستان‌های پر ماجرای مواجهه ماموران مخفی با تروریست‌ها و گروه‌های خرابکار می‌پردازد. سریال‌هایی که اتفاقا در ردیف پربیننده‌ترین محصولات شبکه‌های تلویزیونی قرار دارند. اهمیت این نوع آثار به این دلیل است که علاوه بر جذابیت بسیار بالا و قدرت میخکوب کردن مخاطب، می‌توانند آرمان‌ها و منافع ملی را هم به شکل دراماتیک به تصویر بکشند.

یکی از مشابهت‌های «گاندو» با محصولات مشابه و سطح اول جهان، پروداکشن وسیع و باعظمت است. چنین آثاری دارای صحنه‌های چشم نواز و خیره کننده و جلوه‌های ویژه تماشایی هستند. اتفاقی که در «گاندو» نیز رقم خورده است و بینندگان این شب‌های تلویزیون می‌توانند از تماشای مجموعه‌ای از تصاویر و داستان‌های حیرت انگیز سیراب شوند.

در سریال «گاندو» فرم و ساختار جهانی آثار جاسوسی، با موضوعات بومی و داخلی در هم آمیخته شده است. در همان قسمت اول این سریال دیدیم که ماموران امنیتی در یک عملیات پیچیده اقدام به دستگیری یک آقازاده کردند که عامل نفوذی در حوزه اقتصادی بود.

قرار دادن فرزند یک چهره مطرح سیاسی به عنوان یک جاسوس نفوذی، گویای جسارت این سریال و پرهیز از محافظه کاری است. پرداختن به چنین سوژه‌هایی در راستای فرمایشات و هشدار‌های اخیر رهبر انقلاب درباره تمایل دولت آمریکا برای نزدیک شدن و اغوای برخی مسئولان جمهوری اسلامی است. سریال «گاندو» به طور دراماتیک، بخشی از ترفند‌های دولت‌های غربی برای نزدیک شدن و فریب برخی از مقامات را نشان می‌دهد.

این سریال همچنین تصویری نزدیک به واقع از مجاهدت‌های خستگی ناپذیر و دلاورانه ماموران امنیتی را نمایش می‌دهد. قهرمانانی که در کنار مردم و مانند همه ما هستند، اما کمتر دیده می‌شوند و امنیت کم نظیر کشور ما، نشانه قدرت و ایثارگری این سربازان است.

گفتنی است؛ سریال «گاندو» محصول جدید شبکه سه سیماست که با همکاری موسسه شهید آوینی تولید شده است. فیلمنامه این سریال را آرش قادری نوشته و تهیه کنندگی آن برعهده مجتبی امینی است.

در «گاندو»، مجموعه‌ای از بازیگران قدیمی و جدید نقش آفرینی می‌کنند؛ در کنار باتجربه هایی، چون داریوش فرهنگ، پیام دهکردی، سارا خوئینی ها، نگار عابدی، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی‌نیا، سید مهرداد ضیایی، کمند امیر سلیمانی و فرهاد قائمیان، بازیگرانی، چون وحید رهبانی، لیلا اوتادی، علیرام نورایی، آزیتا ترکاشوند، خسرو شهراز، پندار اکبری، نیلوفر شهیدی، عرفان ابراهیمی، مجید نوروزی، علی افشار، اتابک نادری، محمدجواد طاهری، جمشید جهانزاده، بهزاد رحیم خانی، فلیپ ساپرکین، نسرین نکیسا، فرشته آلوسی، سارا محمدی، میثم ولیخانی، سوگل طهماسبی نیز نقش آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار