یوسفی: ورزشگاه فولاد برای برگزاری دیدار فینال جام حذفی مناسب نبود

عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برای فینال جام حذفی بین تیم‌های داماش گیلان و پرسپولیس مناسب نبود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون یوسفی عضو فراکسیون ورزش مجلس در خصوص اتفاقات دیدار فینال رقابت های جام حذفی بین تیم های پرسپولیس تهران و داماش گیلانیان بیان کرد: ظرفیت ورزشگاه شهدای فولاد مناسب برای فینال بازی داماش و پرسپولیس نبود و در جلسه کمیسیون پیش از بازی مطرح شد که متاسفانه یکی از افراد سازمان لیگ برای تغییر ورزشگاه مخالفت کرد.

او افزود: انتخاب ورزشگاه فولاد اشتباه اول بود که تقصیر مسئولان برگزاری مسابقه است. ورزشگاه فولاد یکی از ورزشکاران خوب کشور است و جای تقدیر دارد. برای جایگزین ورزشگاه فولاد اهواز ورزشگاه غدیر پیشنهاد شده بود. ظرفیت ورزشگاه فولاد ۱۹ هزار نفر بود که بیش از این ظرفیت بلیت فروخته شد. این ورزشگاه به خاطر اینکه مشابه ورزشگاه‌های خارجی ساخته شده بود تردد طرفداران در مسیر‌ها بسیار راحت بود.

یوسفی در ادامه عنوان کرد: تمام موضوعات بازی را از پیش از بازی و بعد از بازی را دنبال کردم. حق تمام ورزشکاران است که فوتبال را با آرامش ببینند و حق تماشگران فوتبال بوده است که برای تماشای تیم خود در ورزشگاه فولاد حضور پیدا کنند. این مسابقه یک بازی بسیار مهمی محسوب می‌شد و باید حساسیت‌ها نسبت به این بازی بیشتر می‌شد. چرا باید ساختار فوتبال ما به گونه‌ای باشد که یک نفر می‌تواند تصمیم بگیرد، ما باید ساختاری ایجاد کنیم که یک نفر نتواند تصمیم بگیرد.

او در ادامه اظهار کرد: تا حدی که اطلاع دارم لغو کامل بود و اعلام لغو فریب مردم نبود. همکاران صداوسیما برنامه پخش فوتبال را زنده نگه داشتند و جای تقدیر دارد. وزیر ورزش همان شب وارد موضوع شدند و یک تیمی را به اهواز اعزام کردند.

عضو فراکسیون ورزش گفت: به نظرم مدیریت مدیران اهوازی در این مسابقه خوب بود چرا که تمام اتفاقات ورزشی بوده است. همچنین اگر در ورزشگاه‌ها دوربین نصب شود شرایط تحت کنترل قرار می‌گیرد.

او افزود: در مجموع و در درجه‌ی اول سازمان لیگ مقصر نحوه‌ی برگزاری مسابقه است. باید فرصت داد  تا جلسه‌ای در رابطه با مقصر فینال جام حذفی برگزار شود تا مقصر اصلی اعلام شود.

یوسفی درباره خصوصی سازی فوتبال عنوان کرد: شرط بندی و تبانی در لیگ‌های دسته پایین بیشتر است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که فوتبال ایران راه زیادی تا حرفه‌ای شدن دارد. فوتبال ما مستقیم و غیر مستقیم دولتی است. خصوصی سازی وقتی اتفاق می افتد که رونق اقتصادی وجود داشته باشد. برای اینکه خصوصی‌ها موفق باشند باید زیر ساخت‌ها به طور کامل فراهم شود. اگر بتوانیم در جام باشگاه‌های آسیا و جام ملت‌ها قهرمان شویم بان معنا است که فوتبال ما رشد کرده است.

 

انتهای پیام/

اظهارات یوسفی در خصوص اتفاقات دیدار فینال جام حذفی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار