مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خبر داد؛

کشاورزان ابرکوهی امسال ۱۰ تن گل محمدی برداشت کردند

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: برای نخستین بار در سطح ۱۵ هکتار از باغ‌های این شهرستان ۱۰ هزار کیلوگرم گل محمدی‌تر برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حسن زارع مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه شرایط آب و هوایی این شهرستان برای توسعه کشت گل محمدی مساعد است گفت: امسال برای نخستین بار در سطح ۱۵ هکتار از باغ‌های این شهرستان ۱۰ هزار کیلوگرم گل محمدی‌ برداشت شد.

زارع  افزود: پیش بینی می‌شود بخاطر استقبال کشاورزان شهرستان ابرکوه، کاشت این محصول از ۱۵ هکتار به ۵۰ هکتار در سال آینده برسد.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ هزار نهال گل محمدی به صورت یارانه‌ای بین کشاورزان برای توسعه کاشت این محصول توزیع شد خاطرنشان کرد: افرادی که متقاضی توسعه و کشت گلستان‌های گل محمدی هستند، جهاد کشاورزی علاوه بر پرداخت وام خود اشتغالی کم‌بهره، در اجرای کاشت با توزیع نهال یارانه‌ای با آن‌ها همکاری می‌کند.

زارع از در اولویت قرار گرفتن کشت گیاهان زود بازده و کم آبخواه خبرداد و گفت: توسعه کاشت محصولات کم آبخواه از چند سال قبل به دلیل کاهش بارندگی و افت سطح آب‌های زیر زمینی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد و برای حرکت کشاورزان در این راستا برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ غ

۱۰ تن گل محمدی در ابرکوه برداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.