نجات ۴کوهنورد گرفتار در اشترانکوه/واژگونی پراید در رودخانه ۷ کشته بر جای گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با بیان اینکه ۴ کوهنورد گرفتار شده در اشترانکوه نجات یافتند گفت: واژگونی خودرو پراید در رودخانه ۷ کشته بر جای گذاشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از نجات جان چهار کوهنورد گرفتارشده در اشترانکوه خبر داد و اظهار داشت: ۱۶ خرداد گزارشی مبنی بر اینکه چهار کوهنورد اهل آذربایجان غربی در پشت قله سن بران گرفتار شدند به جمعیت هلال‌احمر ازنا اطلاع داده شد.

وی بابیان اینکه بلافاصله نیرو‌های امداد و نجات وارد عملیات شدند افزود: در تماس‎ مکرر با اعضای تیم و پس از حصول اطمینان از وضعیت جسمانی این کوهنوردان با توجه به تاریک شدن هوا، عملیات به‌روز بعد موکول شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان عنوان کرد: این کوهنوردان بین صخره‎ها و مسیری کاملاً صعب‎العبور گرفتارشده بودند که تیم امداد و نجات کوهستان ازنا با زدن چندین کارگاه، استفاده از تجهیزات فنی با کمک تیم مجرب و کارآزموده کادر پرواز توانستند در یک عملیات سخت و نفس‎گیر این کوهنوردان را نجات دهند و این عملیات ۹ ساعت به طول انجامید.

وی همچنین به واژگونی پراید در رودخانه اشاره کرد و گفت: یک دستگاه خودرو پراید در شهرستان بروجرد دچار واژگونی شد که در این حادثه هفت سرنشین خودرو جان باختند.

رضایی اظهار داشت: پس از واژگونی خودرو به رودخانه دو نفر از سرنشینان در دم جان باختند و پنج نفر دیگر در حین انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/پ

 

گرفتار شدن ۴ کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه

برچسب ها: حوادث ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.