مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: آتش زدن مراتع جرم است و جریمه سنگین دارد.

آتش زدن مراتع جرم است و جریمه سنگین داردمحمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در حاشه جلسه کمیته حفاظت از مراتع این استان در اراک  در گفتگو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به اینکه آتش زدن مراتع جرم است و جریمه سنگین دارد گفت: مردم مسئولان و مراقب باشند تا آتش‌سوزی در مراتع که سرمایه ملی است رخ ندهد.

محمدی افزود: بیشتر مواقع آتش سوزی مراتع عامل انسانی است و در صورت مشاهده تخلف و جرم محسوب می‌شود با عاملین برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم، کشاورزان، دهیاران و بخشداران به این نکته توجه کنند و در صورت مشاهده آتش در مزارع و مراتع سریع را به فرمانداری‌ها و آتش‌نشانی اطلاع دهند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه در حریمو حاشیه شهر‌ها هم شهرداری‌ها مکلف به انجام مسئولیت در راستای اطفاء هستند تصریح کرد: اطلاع به موقع موجب می‌شود اطفاء حریق در سریع‌ترین زمان صورت گیرد.

وی بیان کرد: در چند هفته اخیر به دلیل گرما مراتع و مزارع شهرستان‌های ساوه، زرندیه، خمین و شازند و خنداب دچار حریق شد ند که در برخی موارد عامل انسانی دخیل بوده است.

انتهای پیام /ج

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: آتش زدن مراتع جرم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.