آتش سوزی کوه سیاه شهرستان دشتی با تلاش بی وقفه نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی پس از ۲۴ ساعت مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: آتش سوزی کوه سیاه شهرستان دشتی که از ساعت ۱۸ جمعه ۱۷ خرداد براثر صاعقه به وقوع پیوسته بود، پس از۲۴ ساعت با تلاش نیروهای منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های امداد رسان مهار شد.

غلامرضا منتظری افزود: اطفا حریق از دیشب با اعزام نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دشتی آغاز شد و صبح امروز هم نیرو‌های یگان حفاظت از چهار شهرستان دیر، کنگان، تنگستان و دشتستان به محل حادثه که سخت گذر بود رفتند تا مهار آتش سرعت گیرد.

وی ادامه داد: مهار آتش تا ساعت ۱۸ عصر امروز ادامه داشت تا اینکه آتش به طور کامل مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر یادآور شد: در کنار نیرو‌های منابع طبیعی نیرو‌های ادارات حافظت محیط زیست و هلال احمر و نیرو‌های مردمی همکاری کردند که باید از تلاش آن‌ها قدردانی کرد.

منتظری بیان کرد: به علت تراکم بالای پوشش گیاهی، گرمای هوا و شدت باد میزان خسارت وارد آمده بالاست که پس از بررسی دقیق کارشناسی مراتب به مراجع مسئول اعلام خواهد شد، اما در برآورد‌های اولیه تخمین زده می‌شود که بیش از صد هکتار از اراضی مرتعی که گونه‌های علفی، درختچه‌ای و درختی از جمله هلپه، آویشن، گون، بادام، بنه، کلخنگ و انجیر کوهی دارند، به طور کامل از بین رفته است.

وی همچنین از حمایت‌ و همراهی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان و فرماندار دشتی در عملیات مهار آتش قدردانی کرد.

انتهای پیام/ک

مهار آتش سوزی در کوه سیاه دشتی

برچسب ها: آتش سوزی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.