دیدار وزیر خارجه آلمان با نخست‌وزیر عراق در بغداد

دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سفری رسمی به بغداد با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق دیدار و در مورد اوضاع منطقه و این کشور گقت‌وگو کرد.

دیدار وزیر خارجه آلمان با نخست‌وزیر عراق در بغدادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از السومریه نیوز، دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سفری رسمی در روز شنبه به بغداد با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق دیدار و در مورد اوضاع منطقه و این کشور گقت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است وزیر امور خارجه آلمان و نخست‌وزیر عراق در این دیدار در مورد اهمیت تداوم گفتگو‌ها بین عراق و آلمان به منظور شکل‌گیری گفتگو‌هایی تأکید کردند که ملت‌های منطقه و جهان را از پیامد‌های بحران منطقه دور می‌کند.

عبدالمهدی در این دیدار گفت: «ما از هر تلاشی که در خدمت ثبات منطقه و جهان باشد، حمایت می‌کنیم و در این راستا حرکت می‌کنیم و با کشور‌های اتحادیه اروپا در تماس هستیم و هیأت‌ها و پیام‌هایی به تهران، واشنگتن و اروپا در این زمینه می‌فرستیم».

وزیر خارجه آلمان نیز بر حمایت کشورش از نقش متعادل عراق در منطقه تأکید کرد و گفت در سفری که به زودی به تهران خواهد داشت، در مورد تنش موجود در منطقه با مقام‌های ایران گفتگو خواهد کرد و بر پایبندی آلمان و اروپا بر توافق هسته‌ای با ایران تأکید خواهد کرد.

ماس مدعی شد اروپا برای کاهش قشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و جهت تبادلات تجاری با این کشور طرحی را ارائه کرده است و طی این سفر بر اهمیت حفظ توافق برجام تأکید خواهد کرد.

وزیر خارجه آلمان قرار است علاوه بر عراق به اردن، امارات و ایران سفر کند. او امروز با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق نیز دیدار کرده است.

همچنین پیش از این برهم صالح، رئیس جمهور عراق در کاخ «السلام» بغداد، با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان و هیئت همراه وی دیدار و گقت‌وگو کرده است.

برهم صالح در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط دو کشور و بهره برداری از فرصت‌های موجود برای تحکیم و تقویت همکاری دوجانبه در راستای تحقق منافع مشترک به ویژه در بخش‌های اقتصادی و صنعتی تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار