استاندار قزوین:

تکمیل مدارس نیمه تمام در اولویت باشد

استاندار قزوین در جلسه مجمع خیران مدرسه ساز گفت: تکمیل مدارس نیمه تمام و پروژه‌های خیران مدرسه ساز باید در اولویت باشد.

تکمیل مدارس نیمه تمام در اولویت باشدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه مجمع خیران مدرسه ساز استان گفت: باید تکمیل مدارس نیمه تمام و پروژه‌های خیران مدرسه ساز با همکاری فرمانداران در اولویت باشد تااین فضا‌ها برای سال تحصیلی جدیدآماده شوند.

زاهدی افزود: همچنین برخی مدارس غیر انتفاعی که فضای مناسبی برای مدرسه ندارند مورد ارزیابی قرار گیرد و با شناسایی زمین‌های قابل واگذاری برای حمایت از این مدارس اقدام شود.

وی اضافه کرد: هر خیری که زمینی اهدا می‌کند اگر جای مناسبی برای ساخت مدرسه نبود الزامی نیست آن را بسازیم بلکه با هماهنگی اهدا کننده بهتر است فروخته و در جای مورد نیاز برای احداث فضای آموزشی آن اقدام شود.

استاندار گفت: اگر زمینی کاربری غیر آموزشی داشت و مناسب بود توافق می‌کنیم تا هم صاحب زمین سود ببرد و هم نیاز آموزشی استان تامین شود.

وی بیان کرد: در روز‌های آینده مکاتبه‌ای با ریاست جمهوری برای دریافت مجوز فروش زمین‌های در اختیار آموزش و پرورش که محل مناسبی برای ساخت مدرسه نیست صورت می‌گیرد تا بتوانیم به صورت تهاتر از این زمین‌ها برای تامین منابع مالی و ساخت مدرسه در مکان‌های مورد نیاز استفاده کنیم و در ادامه مکاتبه با ستاد اجرایی و بنیاد برکت هم برای جلب مشارکت این نهاد‌ها برای مدرسه سازی پیگیری خواهد شد.

زاهدی در ادامه از فرمانداران خواست درباره همکاری با خیران در شهرستان‌ها تلاش بیشتری داشته باشند تا از این ظرفیت برای تامین نیاز‌های آموزشی بخوبی استفاده شود.

استاندار همچنین خواستار اجرای برنامه مشترکی بین آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز استان برای تعیین اولویت ها، نیاز‌ها و نحوه ساخت مدرسه شد.

معاون عمرانی استانداری قزوین هم در این جلسه گفت: برای جلب حمایت شهرداران و استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده ۵ اماده ایم در مدارسی که بازسازی شود از ارزش افزوده ملک بیشتر استفاده کنیم.

فرخزاد افزود: برای تامین منابع مالی مورد نیاز هر جا امکان تغییر کاربری وجود داشته باشد همکاری لازم را انجام می‌دهیم تا شرایط احداث مدارس مورد نیاز مناطق تسهیل شود.

وی اضافه کرد: حجم اعتبارات عمرانی و میزان تخصیص آن در استان به اندازه‌ای نیست که از این منبع بتوان در کوتاه مدت طرح‌های آموزشی را تکمیل و به بهره برداری رساند لذاباید به منابع دیگر بویژه ظرفیت خیرین توجه شود.

معاون عمرانی استانداری یادآورشد: در برخی مناطق زمین‌هایی با کاربری آموزشی داریم که دست اشخاص است که آماده همکاری هستیم تا منابع جدیدی برای ساخت مدرسه آزاد شود.

وی گفت: همچنین یک سری ساختمان متعلق به آموزش و پرورش در مناطق تجاری و شاخص شهر مانند فروسی، نادری، مولوی وجود دارد که برای احداث مدرسه مناسب نیست، اما ارزش اقتصادی خوبی دارد که در صورت فروش این ظرفیت هم می‌تواند منابع مالی خوبی برای تامین کمبود فضای آموزشی باشد.

انتهای پیام/ک

جلسه مجمع خیران مدرسه ساز استان  قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.