تبریز مرکز مبادلات تجاری ایران با ترکیه است

رئیس اتاق بازرگانی گفت: تبریز مرکز مبادلات تجاری ایران با ترکیه است.

تبریز مرکز مبادلات تجاری ایران با ترکیه استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ژائله رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در گفتگو با خبرنگاران گفت: شهرتبریز با برخورداری از سابقه روابط دوستانه و صمیمانه ۴۰۰ ساله با ترکیه به عنوان مرکز تعاملات و مبادلات تجاری ایران با این کشور است.

وی افزود: تبریز به دنبال بهبود بیشتر روابط تجاری و بازرگانی بین ۲ کشور بوده و در این زمینه از ظرفیت دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات تجار و بازرگانان ایران و ترکیه در پی اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی، اظهار داشت: تلاش می‌شود این مشکلات از سوی اتاق بازرگانی تبریز احصا و با همکاری مسئولان ذیربط و تجار و بازرگانان ۲ کشور رفع شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز بدون اشاره به حجم صادرات ایران به ترکیه گفت: تراز صادرات ایران به ترکیه به علت صدور مواد نفتی به این کشور همواره مثبت است و تلاش می‌شود این تراز به تعادل برسد.

ژائله، ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌شود برخی از اجناس و کالا‌ها از ترکیه وارد کشور شود تا به دوطرفه شدن تجارت بین ۲ کشور کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تبریز از احتمال نامزدی برای شرکت در انتخابات ریاست اتاق ایران خبر داد و گفت: جایگاه اتاق تبریز در سال‌های گذشته در اتاق ایران تضعیف شده و این انتخابات فرصتی برای احیای دوباره این جایگاه است.

ژائله، با بیان اینکه اتاق تبریز در انتخابات ریاست اتاق ایران دارای ۱۵ رأی است، افزود: در صورت نامزدی در این انتخابات و پیروزی در آن اقدام به ارائه برنامه تولید و صادرات و ساماندهی کارت‌های بازرگانی کرده و مشکلات مربوط به تجار و بازرگانان را پیگیری کرده و برای رفع آن‌ها تلاش خواهم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تبریز گفت: در سال‌های گذشته یک هزار و ۸۰۰ کارت بازرگانی از سوی این اتاق در استان صادر شده که برخی از آن‌ها صلاحیت داشتن این کارت‌ها را زیر سوال می‌برد چراکه آن‌ها سابقه تجارت در داخل و خارج از کشور را ندارند.

ژائله، با تاکید بر ضرورت ساماندهی کارت‌های بازرگانی، افزود: بر اساس قانون، کارت‌های بازرگانی باید بر اساس مدارک و مستندات و برخورداری فرد متقاضی از ۳ سال سابقه تجارت و بازرگانی صادر شود.

وی یادآوری کرد: در این ارتباط تلاش می‌شود تعدادی از کارت‌های بازرگانی غیر فعال از اعتبار ساقط و برای برخی تجار و بازرگانان جدید حائز شرایط کارت صادر شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: سهم نقدینگی استان در اعطای تسهیلات به واحد‌های تولیدی ۱۷ درصد است.

ژائله، افزود: این میزان خیلی ناچیز است و باید با همکاری مسئولان ذیربط، بانک‌ها و رسانه‌ها افزایش یابد تا به توسعه اقتصاد استان کمک کند.

وی ایجاد پلت فرم‌های صادراتی را از جمله برنامه‌های اتاق بازرگانی تبریز برای توسعه پایدار اقتصادی استان، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم اعلام کرد و گفت: این کار بستر مناسبی برای فعالیت پیشران‌های اقتصادی واحد‌های صنعتی و تولیدی فراهم می‌کند تا در بازار‌های جهانی حضور چشمگیری داشته باشند.

 

انتهای پیام/ش

صدور یک هزار و ۸۰۰ کارت بازرگانی از سوی اتاق بازرگانی

برچسب ها: صادرات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.