رئیس سازمان چای کشور:

برداشت بیش از ۵۰ هزار تن برگ سبز چای از باغ‌های چای شمال کشور/ تولید چای خشک با کیفیت در ۱۶۰ کارخانه چایسازی

رئیس سازمان چای کشور گفت: چایکاران شمال کشور تاکنون ۵۰ هزار و ۳۰۰ تن برگ سبز چای برداشت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: چایکاران گیلان و مازندران از آغاز برداشت چین برگ سبز چای تاکنون ۵۰ هزار و ۳۰۰ تن برگ سبز چای برداشت کردند.

وی، با اشاره به اینکه این میزان برگ سبز چای در ۱۶۰ کارخانه چایسازی شمال کشور تبدیل به چای خشک می‌شود، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار تن چای خشک باکیفیت در کارخانه‌های چایسازی تولید و روانه بازار شده است.

رئیس سازمان چای کشور، با بیان اینکه چایکاران مشغول برداشت چین دوم برگ سبز چای هستند، گفت: این چایکاران امید دارند در مرحله دوم چین ۴۰ هزار تن برگ سبز برداشت کنند.

حبیب جهانساز، به افزایش تولید برگ سبز چای اشاره کرد و افزود: امسال به علت بارش باران و مساعد بودن شرایط جوی زمینه افزایش تولید برگ سبز چای فراهم شده است

وی گفت: چایکاران شمال کشور در مرحله نخست چین که از نهم اردیبهشت آغاز شده بود ۴۷ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان چیدند که۹۵ درصد آن درجه یک و بقیه درجه ۲ بود.

رئیس سازمان چای کشور، با بیان اینکه ۹۰ در صد چای کشور در گیلان تولید می‌شود، افزود: ۵۵ هزار خانوارچایکار شمال درسه مرحله بهاره، تابستانه و پائیزه برگ سبز برداشت می‌کنند.

حبیب جهانساز گفت: پیش بینی می‌شود چایکاران شمال کشور در دو چین تابستانه و پاییزه هم بیش از ۷۰ هزار تن برگ سبز چای برداشت کنند.

وی، شرایط مناسب آب و هوایی، توجه دولت به صنعت چای با پرداخت وام به زراعی، افزایش رغبت چایکاران برای تولید با افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، دقت چایکاران در برداشت و همت کارخانه داران در تولید را موجب افزایش ۲۰ درصدی تولید برگ سبز چای به رغم تاخیر ۱۰ روزه در آغاز برداشت این محصول دانست.


انتهای پیام/م.ع

تاکنون ۵۰ هزار و ۳۰۰ تن برگ سبز چای از باغ های چای شمال کشور برداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.