فعالیت باشگاه شهرداری اراک در هاله ای از ابهام

شهردار اراک گفت:آغاز فعالیت باشگاه شهرداری اراک نیاز به تاییدیه وزارت کشور دارد.

فعالیت باشگاه شهرداری اراک در هاله ای از ابهامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،شفیعی شهردار اراک در صحن علنی شورای اسلامی شهر، در خصوص فعالیت باشگاه شهرداری و انتخاب اعضای هیات مدیره باشگاه گفت: مقرر شده بود اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه شهرداری اراک مشخص و احکام زده شود که این امر انجام گرفت، اما درست در زمان ابلاغ احکام سازمان بازرسی استان این اقدام را خلاف اعلام کرد و انجام کار را منوط به وجود تایید وزارت کشور دانست.

شورای تامین استان در زمان لازم گره کار را باز کرده است، اما برای ادامه کار نیاز به مجوز وزارت کشور است و در حال حاضر باید بازرسی استان همکاری لازم را باید داشته باشد.

کاوه فلک افلاکی رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه بود که گفت:بعد از ایجاد منع قانونی در فعالیت باشگاه شهرداری اراک، شورای پنجم در صدد رفع این مشکل بر آمد و با رایزنی‌های صورت گرفته با شورای تامین استان موفق شد که فعالیت باشگاه شهرداری اراک را قانونی کند.

این در حالی است که به گزارش فرتاک ورزشی، طبق نامه معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور،  این قانون شهرداری‌ها را از تیمداری منع می‌کند و باید تیم‌ها واگذار گردند. این قانون به شهرداری‌ها اجازه فعالیت ورزشی را نمی‌دهد.

در لیگ دسته سوم، دو تیم شهرداری نوشهر و شهرداری اردبیل حضور دارند و به احتمال خیلی زیاد در فصل آینده این دو تیم را باید با نام‌های متفاوت ببینیم.

فعالیت باشگاه شهرداری اراک در هاله ای از ابهام

همچنین گفتنی است سازمان بازرسی کل استان مرکزی به استناد نامه‌ای در تاریخ ۱۰ آبان ماه سال ۹۳ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور مبنی بر اخذ تدابیر لازم توسط شهرداری‌های کشور برای واگذاری و تعیین تکلیف تیم‌های حرفه‌ای ورزشی تحت پوشش، شهرداری اراک را از ادامه فعالیت باشگاه‌داری منع کرد.

گفتنی است روز گذشته مرتضی سورانه رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک در صحن رسمی شورای شهر اراک از حمایت وکمک به دو تیم والیبال شهروند و هندبال صحبت کرد و گفت:برای اداره‌ی این دو تیم به مجموع ۴ میلیارد تومان بودجه نیاز است که هزینه‌ی آن از جانب شهرداری اراک باید در نظر گرفته شود.

انتهای خبر/ی

سرانجام تیمداری شهرداری اراک چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.