بی‌خانمانی در آمریکا

بر اساس آمار‌های رسمی منتشر شده در سال گذشته، بیش از نیم میلیون نفر بی‌خانمان در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند و این مسئله نشان می‌دهد آمریکا بیش از هر کشور توسعه یافته و به ظاهر ثروتمندی دارای افراد بی‌خانمان و خانه به دوش است. بخشی از جمعیت بزرگ بی‌خانمان‌های آمریکا در پناهگاه‌های دولتی و نیمی دیگر در خیابان، زیر پل، داخل خودرو، سرویس‌های بهداشتی، انباری‌ها و اماکن متروکه شب را به صبح می‌رسانند. عمده‌ترین دلایل رشد پدیده بی‌خانمانی، نرخ بالای کرایه خانه و شرایط نامناسب زندگی برای کودکان و کهنسالان و خشونت خانوادگی از مهم‌ترین عوامل بی‌خانمانی زنان و دختران در آمریکاست که رشد آن موجب افزایش ارتکاب فساد، اعتیاد و جنایت شده است. جالب توجه است که در این بین ده‌ها هزار بازنشسته ارتش ایالات متحده هم جزو افراد بی‌خانمان هستند. نکته مهم اینجاست که آمریکا تاکنون یکی از به ظاهر ثروتمندین کشور‌های جهان بوده و سالانه صد‌ها بلکه هزاران میلیارد دلار هزینه جنگجویی و لشکرکشی به کشور‌های مختلف خصوصا در غرب و جنوب غرب آسیا کرده است، اما اوضاع نابسامان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و به تعبیر صاحب‌نظران آمریکایی افول موریانه‌وار آن باعث شده تا در بین کشور‌های جهان حائز رتبه اول بی‌خانمانی، فقر، ارتکاب جرم و جنایت شود.
۲۱ / ۰۳ / ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
/
پربازدید ترین عکس ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
ترامپ خود شیطان است.هیچ ریاست جمهوری امریکا به نحوست این شیطان نبودند.هزینه ترور قهرمان ایران را صرف سرپناه برای بی خانمان خودش میکرد.مایه‌ افتخار میشد
Myanmar
مجید
۱۲:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
من تو کار تولید کیسه خواب و چادر مسافرتی ام و از این وضعیت بی خانمانی در آمریکا دارم نون می خورم، مشتری افغانی دارم که صد تا صد تا کیسه خواب و چادر و زیرانداز ازم می خره و می بره آمریکا می فروشه ... الان از این راه دارم صاحب درآمد نجومی میشم.