نمایشگاه یک فرصت مهم برای عرضه توانمندی‌ها است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:نمایشگاه یک فرصت مهم برای عرضه توانمندی‌ها است و در حوزه گردشگری ما پتانسیل‌های بسیار زیادی داریم حدود ۳۰ نوع گردشگری در استان اصفهان حوزه‌هایی هستند که مورد توجه قرار گرفتند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان امروز_ با حضور فریدون الهیاری، علیرضا سالاریان، نصیر ملت و جعفر جعفرصالحی برگزار شد.

در این نشست فریدون الهیاری با تبریک روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: نمایشگاه یک فرصت مهم برای عرضه توانمندی‌ها است و در حوزه گردشگری ما پتانسیل‌های بسیار زیادی داریم حدود ۳۰ نوع گردشگری در استان اصفهان حوزه‌هایی هستند که مورد توجه قرار گرفتند، اما ما هنوز نتوانسته‌ایم آن‌ها را معرفی کنیم، اما در این نمایشگاه می‌توانیم خود را معرفی کنیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: در کنار تمام اهدافی که برای نمایشگاه گفته می‌شود این ویژگی مطرح است که شهر‌های مختلف کشور که گردشگری در اقتصاد آن جایگاهی ندارد با حضور در این نمایشگاه بر داشته‌های خود تمرکز می‌کنند تا در این نمایشگاه آن را عرضه کنند و به همین دلیل نگاه ما به نمایشگاه صرفاً بازاریابی نیست بلکه ارتقا سطح گردشگری استان و کشور است که در قالب تبادل تجربیات صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اصفهان باید جایگاه خود را در حوزه گردشگری پیدا کند، گفت: اتفاق ویژه‌ای که در این نمایشگاه افتاده است برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به طور همزمان است که این می‌تواند به ارتقا نمایشگاه کمک بزرگی کند.

الهیاری با تاکید بر رویکرد بین المللی شدن نمایشگاه گردشگری اصفهان خاطرنشان کرد: امسال نیز تمام تلاش‌ها انجام شد که این عنوان را برای نمایشگاه بگیریم و امیدواریم تا روز آخر این اتفاق بیفتد و در این راستا تلاش‌های بسیاری انجام شده است و امیدواریم که این نمایشگاه در کنار نمایش قابلیت‌های گردشگری با برگزاری نشست‌های تخصصی به یک کلاس جهانی تبدیل شود.


همچنین در ادامه این نشست علیرضا سالاریان، نماینده وزارت خارجه در استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته شروع به معرفی نمایشگاه کردیم اظهار کرد: چنین نمایشگاهی برای نخستین بار در حال برگزاری است و در این راستا تلاش شد که بروشور‌ها و پوستر‌های مناسبی را برای کشور‌های مختلف ارسال کنیم تا نمایشگاه شناخته شود و این نشان از اهمیت گردشگری و صنایع دستی اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ فرهنگی ما می‌توانیم با دنیا از طریق شهر اصفهان ارتباط برقرار کنیم، گفت: یکی از راه‌های ارتباطات دیپلماسی شهری است و با توجه به اینکه اصفهان یک "شهر موزه" است با معرفی آن می‌توان ارتباط خوبی با دنیا گرفت.

سالاریان با بیان اینکه این نمایشگاه با رویکرد بین المللی کار خود را آغاز می‌کند، ادامه داد: در تلاش هستیم که این نمایشگاه را به استاندارد‌های بین المللی نزدیک کنیم و پروژه جدید نمایشگاه توسط آقای یارمحمدیان به زودی به سرانجام برسد تا بتوانیم نمایشگاه بعدی را در این سازه برگزار کنیم.

وی در خصوص مهمانان این نمایشگاه گفت: از سفرا کسانی که هدف بودند دعوت کردیم از شهر‌های خواهر خوانده دعوت کردیم که چین، رومانی و مالزی اعلام آمادگی کردند از اتریش سوئیس و ترکیه دعوت شده‌اند که هنوز حضور آن‌ها قطعی نشده است.

سالاریان افزود: تور‌های گردشگری مختلفی را برای اصفهان گذاشتیم که در کنار آن یزد و شیراز را هم معرفی کنیم و ما در تلاشیم که با جذب فعالان گردشگر در این نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری خود را معرفی کنیم.

وی با انتقاد از فرهنگ شهری گفت: تردد ما در شهر مشکل دارد ما دو هفته آینده مهمان‌های مهمی در شهر خواهیم داشت و باید شهر زیبا باشد شاید نتوانیم زیرساخت‌ها را به سرعت درست کنیم، اما با حضور گردشگر می‌توانیم زیر ساخت‌ها را هم فراهم کنیم، اما باید گردشگر را به هر طریقی که می‌توان جذب کرد.


انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.