برگزاری جشنواره گل محمدی و گلاب در شفت

فرماندار شفت از برگزاری چهارمین جشنواره گل محمدی و گلاب در روستای گیلده این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد رضا محسنی، فرماندار شهرستان شفت گفت: چهارمین جشنواره گل محمدی و گلاب ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه در روستای گیلده شهرستان شفت برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با همکاری فرمانداری شهرستان شفت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وسازمان جهاد کشاورزی گیلان، شورای اسلامی و دهیاری گیلده و صندوق کارآفرینی امید برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان شفت گفت: در این جشنواره یک روزه برگزاری موسیقی زنده با حضور استاد پرواز همای و همچنین اجرای نمایش و بازی‌های بومی محلی از جمله لافندبازی و عروس بران با همکاری گروه هنری نمایش سیمای مرکز گیلان اجرا خواهد شد.

محمد رضا محسنی، با بیان اینکه درحال حاضر بیش از۵ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گل محمدی قرار دارد، افزود: شناساندن ظرفیت‌های روستا در راستای تحقق شعار تولید ملی، ترویج، کاشت و گسترش گل‌های محمدی، تولید گلاب، عرقیات سنتی و رونق اشتغال از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر مردم در جشنواره‌های سال‌های گذشته، تصریح کرد: با همه توان در تلاشیم تا ضمن شناساندن ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه رونق تولید و اشتغال همچنین آیین‌های بومی و محلی نیز احیا شود.

 

انتهای پیام/م.ع

جشنواره گل محمدی و گلاب در گیلده شفت برگزار می‌شود

برچسب ها: فرمانداری ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.