معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

تسریع در احداث واحد‌های مسکونی و مرمت قنات‌ها در مناطق سیل زده

معاون استاندار هماهنگی امور عمرانی گفت: احداث واحد‌های مسکونی تخریبی و مرمت قنوات اولویت نخست مناطق سیل زده استان است که باید توسط دستگاه‌های متولی تسریع شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در دومین جلسه کارگروه استانی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان گفت: احداث واحد‌های تخریبی و مرمت قنات‌ها اولویت نخست مناطق سیل زده استان است که باید توسط دستگاه‌های متولی تسریع شود.


وی افزود: در سیل سال ۹۸ استان در مجموع ۲۶۰ واحد مسکونی استان تخریب و خسارت حاد دیده است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: از این تعداد احداث ۱۵۰ واحد مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده است.


میر جعفریان افزود: تاکنون عملیات اجرایی ۳۴ واحد مسکونی در مناطق مختلف سیل زده استان آغاز شده است که برخی در مرحله فنداسیون و برخی واحد‌ها در مرحله سفت کاری هستند.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از هم استانی‌های سیل زده خواست تا در زمینه آوار برداری، تشکل پرونده و احداث واحد‌های مسکونی با مسئولین مربوطه همکاری کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز روند احداث واحد‌ها را تسریع کنند.


وی ادامه داد: با یک اقدام جهادی فرمانداران، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد از قنواتی که بر اثر سیل آسیب دیده بود، رفع مشکل شده و آب در آن‌ها جاری است و برای احیا و مرمت سایر قنوات هم در تلاش هستیم.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: خسارت سیل به مزارع و باغات از طریق سامانه سجاد برآورد شده و در این خصوص منابع ملی جذب و وصول و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.


میرجعفریان از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا رفع کامل خسارت‌های سیل با جدیت در کنار مردم باشند و خدمات دهی کنند.


وی گفت: کار کارشناسی برای احداث واحد‌های تخریبی روستای شیرگ آقا در سربیشه انجام شود و مشکل پنج خانواری که در بر اثر وقوع سیل در این شهرستان در چادر زندگی می‌کنند از طریق خانه اجاره‌ای به صورت موقت رفع شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بر نظارت بیشتر دستگاه‌های متولی بر مسائل بهداشتی مناطق سیل استان نیز تاکید کرد.
میرجعفریان همچنین با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و تامین آب مناطق روستایی گفت: باید از محل منابع ملی برای آبرسانی سیار به روستا‌های استان جذب اعتبارشود و ما هم در این زمینه آب و فاضلاب روستایی را کمک خواهیم کرد.


وی با بیان اینکه باید رفع تعرضات و تصرفات بستر رودخانه‌های استان از سوی دستگاه‌های متولی جدی گرفته شود، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اضافه کرد: نباید اجازه دهیم که حریم رودخانه‌های استان ساخت و ساز انجام شود.


میرجعفریان خواست تا فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از آتش سوزی مراتع و باغات آمادگی داشته باشند و در این خصوص گشت‌های دستگاه‌های متولی در مناطق مختلف افزایش یابد.


تخریب واحد‌های مسکونی، باغات، اراضی کشاورزی، قنوات، جاده‌ها از جمله موضوعاتی بود که فرمانداران شهرستان‌های استان برای رفع خسارت به آن اشاره کردند.
انتهای پیام/ب


رسیدگی به مناطق سیل زده خراسان جنوبی

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار