تولید سالانه بالغ بر یک هزار تن قارچ خوراکی در استان زنجان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی زنجان گفت:سالانه بالغ بر یک هزار تن قارچ خوراکی در استان زنجان تولید می شود

تولید سالانه بالغ بر یک هزار تن قارچ خوراکی در استان زنجانبهنام اوجاقلو مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی زنجان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،تصریح کرد: در راستای تامین امنیت غذایی جمعیت رو به رشد پرورش و تولید محصولاتی که نیاز کمتری به منابع تولید، نسبت به سایر محصولات غذایی داشته باشد می­تواند بسیا حیاتی باشد.

 اوجاقلو با بیان اینکه پرورش و تولید قارچ خوراکی از جمله مشاغلی است که با امکانات و هزینه کمتر و محیط کوچکتر می‌تواند بخشی از نیاز پروتئینی جامعه را تامین کند، افزود: پرورش قارچ خوراکی هنر رویاندن غذا از دل ضایعات کشاورزی است و این حرفه در حال حاضر اهمّیت زیادی در جهان پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: واحد‌های تولید قارچ خوراکی به واسطه مزایای فراوان این رشته روز به روز در کشور در حال گسترش و توسعه بوده و در استان زنجان نیز به منظور ایجاد اشتغال و ساماندهی تولید در این بخش طی چند سال اخیر اقدامات بسیار ارزشمندی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان انجام گرفته است.

اوجاقلو با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۵ واحد خانگی و ۳ واحد صنعتی تولید قارچ خوراکی در استان زنجان فعال است، لزوم و اهمیت احداث و راه‌اندازی واحد‌های فرآوری قارچ خوراکی در استان را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: احداث واحد‌های صنایع تبدیلی و فرآوری در افزایش تعداد واحد‌ها و میزان تولید قارچ در استان بسیار موثر خواهد بود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان میزان تولید سالانه قارچ خوراکی در استان را بالغ بر یک هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: از زمینه ­های سرمایه­گذاری در بخش قارچ خوراکی در استان می‌توان به ایجاد و راه­اندازی مجتمع تولید قارچ در راستای ایجاد اشتغال و کسب درآمد سرشار و نیز ایجاد و راه­اندازی واحد‌های فرآوری محصول اعم از تهیه پودر قارچ، خشک کن قارچ، بلانچینگ قارچ، تهیه انواع ترشیجات و مربای قارچ و همچنین راه‌اندازی واحد بسته‌بندی محصولات و سردخانه اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی پرورش قارچ خوراکی در تمام شهرستان‌‎های استان زنجان همه ساله به طور مستمر برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود، اضافه کرد: متقاضیان بعد از شرکت در دوره‎های آموزشی برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ن

 

راه ­اندازی واحدهای فرآوری قارچ خوراکی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.