چشم انداز ۱۰ میلیارد دلاری صادرات ایران و روسیه

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: صادرات ایران به روسیه تا ۱۰ میلیارد دلار نیز می‌تواند افزایش پیدا کند.

چشم انداز ۱۰ میلیارد دلاری صادرات ایران و روسیه

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در هجدهمین نشست شورای همکاری تجاری I.C.B.C اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشور‌های حاشیه دریای خزر در بابلسر گفت: میزان صادرات جمهوری اسلامی ایران به روسیه اکنون ۵۳۳ میلیون دلار است، اما با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم تا ۱۰ میلیارد دلار نیز قابل افزایش است.

وی مهمترین شرط برای حضور در این بازار بزرگ، شناخت کامل بازار روسیه اعلام کرد و افزود: عزم مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران و رسیه برای گسترش روابط اقتصادی و تبادل هیات‌های تجاری، فرصت مناسبی برای رفع موانع تجاری و رونق صادرات بین دو کشور است.

حسین زادگان استاندار مازندران نیز با بیان اینکه ۳۷۵ میلیون دلار کالا پارسال از مازندران به خارج از کشور صادر شد، افزود: با توجه به ظرفیت‌های بندری، ریلی و جاده‌ای مازندران انتظار می‌رود این رقم تا ۲ میلیارد دلار در سال افزایش پیدا کند.

وی گفت: وجود سه بندر بزرگ در مازندران، امکان اتصال بندر امیرآباد به خطوط ریلی راه آهن و سه فرودگاه در استان مازندران سبب شده است این استان به عنوان ارزان‌ترین مسیر ارسال کالا به ۵ کشور حاشیه دریای خزر باشد.

عبدااله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز در افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های حاشیه خزر گفت: سابقه این اجلاس اکنون به ۱۸ سال رسیده و اگر از ظرفیت دریای خزر توسط این اجلاس به درستی استفاده می‌شد، تحریم‌ها اثرگذاری فعلی را نمی‌توانست داشته باشد.

وی بر شناسیایی ظرفیت‌های کشور‌های منطقه و رفع موانع موجود تاکید کرد و افزود: در این اجلاس با بررسی مسائل و مشکلات تلاش خواهد شد تا همکاری‌های کشور‌های حاشیه دریای خزر گسترش یابد.
انتهای پیام/س
 
 

افزایش ۱۰ میلیارد دلاری صادرات ایران به روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار