رطوبت ۹۵ درصدی در خارگ/ دما در مناطق غیرساحلی به آستانه ۵۰ درجه می‌رسد

جزیره خارگ با ۹۵ درصد رطوبت، شرجی‌ترین و برازجان با ۴۶ درجه گرمترین نقطه استان بوشهر بوده است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: امروز رطوبت در خارگ به ۹۵، دیر ۸۸، بوشهر ۸۶، عسلویه ۸۲ و گناوه ۸۱ درصد رسید و بیشترین دما نیز در ۲۴ ساعت گذشته با ۴۶ درجه مربوط به برازجان بوده است.

زهرا راستگو با اشاره به اینکه دیروز میزان رطوبت در خارگ ۹۷ درصد بود، افزود: دیروز در بوشهر دمای هوا ۴۱ درجه و رطوبت ۸۳ درصد به ثبت رسید.

وی پیش بینی کرد در روز‌های آینده دمای هوا در نقاط غیر ساحلی مانند برازجان به آستانه ۵۰ درجه برسد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر همچنین ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا و تداوم گرما و شرجی تا چهارشنبه است و در این مدت در برخی ساعات روز غبار محلی و در ابتدای صبح پدیده مه رخ می‌دهد.

راستگو بیان کرد: از اواخر چهارشنبه و روز‌های پنجشنبه و جمعه، ضمن کاهش رطوبت هوا، بر دمای هوا افزوده می‌شود و به سبب افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، خلیج فارس به ویژه سواحل شمالی و مرکزی استان مواج خواهد شد.

او یادآور شد: امروز و فردا در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب با افزایش ابر در ارتفاعات استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ک

ادامه گرما و شرجی

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.