معرفی برگزیدگان جشنواره شعر و داستان همسایه با طبیعت در فارس

مراسم پایانی، معرفی برگزیدگان جشنواره شعر و داستان همسایه با طبیعت در استان فارس برگزار شد.

معرفی برگزیدگان جشنواره شعر و داستان همسایه با طبیعت در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا شفیعی رئیس اداره آموزش محیط زیست فارس و دبیر جشنواره شعر و داستان همسایه با طبیعت در این مراسم گفت: تنها راه حفظ محیط زیست جلب مشارکت مردم است و بهترین مخاطبان این هدف کودکان و نوجوانان هستند.

وی با بیان اینکه هر سال برنامه‌های متفاوتی در این باره از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود، افزود: رفتار‌های صحیح محیط زیستی جزیی از اهداف جشنواره بوده است.

شفیعی با اشاره به اینکه استان‌های هرمزگان، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان و فارس در این جشنواره شرکت کرده اند، اضافه کرد: از ۱۲۰ اثر ارسالی، ۴۷ اثر در قالب شعر و ۱۷ اثر در قالب داستان کوتاه به مرحله دوم داوری رسید.

رئیس اداره آموزش محیط زیست فارس و دبیر این اظهار کرد: جشنواره با حمایت محیط زیست فارس تا پایان امسال آثار برتر جشنواره را در قالب کتاب منتشر می‌کند.

زهرا افتخاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در مراسم پایانی جشنواره شعر و داستان کوتاه همسایه با طبیعت که در مرکز شماره یک کانون پرورش فارس برپا شد، تاکید کرد:  امروز، روزی است که برای آینده کودکان و نوجوانان تدبیری اندیشیده شود و  محیط زیست میراث گران بهایی است که باید در  حفظ  آن تلاش شده و به خوبی آن را  تحویل نسل آینده دهیم.

وی  ادامه داد: یکی از راه های حفظ محیط زیست مشارکت بین دستگاه ها بوده که اهداف ما با محیط زیست دارای نقاط مشترک از جمله آموزش و آگاه سازی است.

افتخاری با تاکید بر اینکه  برگزاری جشنواره همسایه با طبیعت در راستای این مشارکت است، بیان کرد: در داستان های شما که با عشق و از سر درد نوشته اید نشان داده اید که نسبت به حفظ محیط زیست نگران هستید.

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس تصریح کرد:  پدر و مادران هم می توانند در ارتقا آگاهی بخشی به دیگران کمک کنند و یکی از 
 نشانه های مشارکت، سازمان های مردم نهاد هستند که می توانند مطالبه گری کنند.

وی تاکید کرد: مشارکت هنرمندان نویسندگان و اهل قلم هم اهمیت دارد که با زبان شعر و داستان می توانند سخنان خود را به گوش مسئولان برسانند.

افتخاری بیان کرد: هر قدر خانواده ها  در حفظ جنگل ها و مراتع و فضای سبز سهیم باشند در داشتن یک هوای سالم وفق تر هستیم.

انتهای پیام/ت

معرفی برترین‌های جشنواره شعر و داستان در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.