کسب عنوان رتبه دوم کشوری در زمینه اجرای مطلوب برنامه‌های آموزشی

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه اجرای مطلوب برنامه‌های آموزشی و برخورد‌های قانونی در خصوص کاهش و پیشگیری از استعمال دخانیات در سال ۹۷ عنوان رتبه دوم کشوری را کسب کرد .

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بر اساس گزارش دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات و گزارش هفته بدون دخانیات سال ۹۷ در برخورد قانونی با عرضه قلیان در اماکن عمومی واجرا برنامه‌های آموزشی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موفق شد در بین ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور جایگاه دوم را کسب نماید.

وی گفت : استعمال دخانیات شایعترین عامل مرگ و میر و ناتوانی در جهان است که سالیانه سبب مرگ هشت میلیون نفر از مردم جهان می‌شود که یک میلیون از این موارد مرگ در اثر مواجهه افراد با دود دسته دوم مواد دخانی در اماکن عمومی و مسکونی به وقوع می‌پیوندد.

شکیبا افزود : هر ساله به مناسبت برزگداشت روز جهانی بدون دخانیات در ۳۱ ماه می، اقدامات گسترده‌ای در سراسر جهان برای تنویر افکار عمومی انجام می‌شود که شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جاری با عنوان "اجازه ندهید دخانیات نفس شما را بگیرد اعلام شده است.

وی افزود : در این راستا مقرر است، فعالیت‌ها و اقدامات برای افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص تاثیرات مضر دخانیات، از سرطان تا بیماری‌های تنفسی مزمن، اهمیت کاهش مصرف دخانیات و همچنین خطرات مواجهه با دود دست دوم و سوم تمرکز یابد.

شکیبا گفت : از این رو سازمان بهداشت جهانی توصیه نموده است تا بر ضرورت پررنگ شدن تاثیرات مرگبار و خطرناک مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود این محصولات که برای بسیاری ناشناخته است و جلوگیری از مصرف آن به هر شکل تاکید گردد.

وی گفت : بر همین اساس با توجه به مصادف شدن ایام هفته بدون دخانیات با پویش ملی فشار خون، از ۲۵ تا ۳۱ خرداد ماه به عنوان هفته ملی بدون دخانیات با شعار ملی " اماکن عمومی بدون دخانیات، حق شهروندی " تعیین و در نظر گرفته شده است.

شکیبا افزود :اهم دستاورد‌های گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در هفته بدون دخانیات در سال ۹۷ به شرح ذیل بوده است:
بازدید بهداشتی از ۳۸۲۴ مرکز تهیه و توزیع مواد نصب بنر و توزیع ۴۸۵۱ پمفلت و پوستر اطلاع رسانی هفته بدون دخانیات برگزاری ۳۲ برنامه رادیو و تلویزیون، مصاحبه با نشریات محلی، برگزاری مسابقات ورزشی و همایش تعطیلی ۵۱ مرکز متخلف توزیع قلیان واجرای مقررات قانونی جمع آوری و معدوم سازی۲۵۱۲ عدد قلیان .

 

 

انتهای پیام/د

برخورد قانونی با عرضه قلیان در اماکن عمومی

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار