آغاز برداشت غلات در خراسان شمالی

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گندم و جو از ۱۸۶ هزار هکتار کشتزار استان از ابتدای هفته جاری آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، نقی کاظمیان معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از مجموع کشتزار‌های استان ۱۴۶ هزار هکتار گندم و ۴۰ هزار هکتار جو است که آغاز برداشت از مناطق جنوب استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری انتظار تولید ۳۱۰ هزار تن گندم در استان وجود دارد پیش بینی کرد تولید گندم امسال در مقایسه با پارسال ۶۳ درصد رشد داشته باشد.

کاظمیان اظهار داشت: در سال زراعی گذشته ۱۹۰ هزار تن گندم از کشتزار‌های این استان برداشت شد که ۹۱ هزار تن آن خریداری شد.

معاون زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۲۵۹ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود گفت: این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته یک رکورد محسوب می‌شود.

وی از برداشت جو در منطقه اسفراین نیز خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال از سطح ۴۰ هزار هکتار اراضی آبی و دیم ۱۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

کاظمیان با بیان اینکه پارسال از سطح کشتزار‌های این استان ۶۷ هزار تن جو برداشت شده بود گفت: پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۳۰ درصد تولید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه وضعیت کشتزار‌های دیم استان بسیار مناسب است، گفت: گندم و جو دیمکاران با توجه به بارش‌های سال جاری از کیفیت خوبی برخوردار است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام / م

آغاز برداشت غلات در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.