۸۹۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های ساوه انجام شد

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه گفت: ۸۹۷ هزار و ۱۲۰ قطعه جوجه ریزی ۲ ماه اول امسال در مرغداری های گوشتی این شهرستان انجام شد.

۸۹۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های ساوه انجام شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر داوود سرمدی، رئیس شبکه دامپزشکی ساوه گفت: ۸۹۷ هزا ر و ۱۲۰ قطعه جوجه ریزی ۲ ماه اول امسال در مرغداری های گوشتی شهرستان ساوه انجام شد.

داوود سرمدی افزود: در این مدت ۵۳۰ هزار و ۸۰۰ قطعه طیور به وزن یک میلیون و ۶۴۵ هزار کیلوگرم زیر نظر کارشناسان ‌بهداشتی و ناظران شرعی دامپزشکی ساوه کشتار شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه تصریح کرد: ۲ هزار و ۸۶۰ دام سبک و سنگین نیز در ۲ ماه اول امسال به وزن ۲۵۷ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در این شهرستان کشتار شده است.

وی اظهار داشت: ۱۵۰ کیلوگرم گوشت مرغ و ۴۵ کیلوگرم گوشت قرمز غیرقابل مصرف نیز امسال با نظارت کارشناسان دامپزشکی ساوه امسال شناسایی و ضبط شده است.

دکتر سرمدی بیان کرد: در این مدت به ۱۴ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ساوه اخطار بهداشتی داده شد و ۶ متخلف نیز به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه همچنین شمار جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی شهرستان ساوه را در فروردین و اردیبهشت امسال ۸۹۷ هزار قطعه عنوان کرد و ادامه داد: میزان جوجه ریزی واحدهای ساوه در سال گذشته پنج میلیون و ۶۳۱ هزار قطعه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ۴۶ هزار و ۶۳۷ راس دام سبک و سنگین ساوه امسال علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شدند و عملیات واکسیناسیون آنتروتوکسمی برای بیش از ۹۰ هزار راس گوسفند نیز انجام شد.

سرمدی اظهار کرد: چهار هزار و ۲۰۰ راس دام سنگین این شهرستان نیز امسال علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند و عملیات واکسیناسیون تیلریوز برای ۲ هزار و ۴۰۰ راس سنگین انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه افزود: بیش از ۵۳ هزار راس جمعیت دامی گوسفند شهرستان ساوه در ۲ ماه اول امسال واکسن آگالاکسی دریافت کردند و ۲ هزار و ۴۰۰۹ راس دام سنگین علیه بیماری شاربن علامتی ایمن سازی شدند و عملیات واکسیناسیون ۳۹ هزار راس بز و گوسفند نیز علیه بیماری آبله و واکسن پی. پی. آر برای ۱۷ هزار و ۷۰۰ راس دام سبک اجرا شد.

وی گفت: در ۲ ماه نخست امسال پنج هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری بروسلوز و ۱۷ هزار و ۹۳۰ راس دام سبک و سنگین برای مصون ماندن از ابتلا به بیماری شاربن واکسینه شدند.

سرمدی بیان کرد: ۲۴ قلاده سگ در این شهرستان نیز با هدف از میان بردن خطر انتقال بیماری هاری واکسیناسیون شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه توضیح داد: ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار قطعه طیور و ۱۴ هزار و ۵۸۱ راس دام سبک و سنگین سال گذشته در این شهرستان کشتار و در بازارهای مصرف توزیع شد.

گفتنی است، شهرستان ساوه ۲۸۵ هزار راس دام سبک و سنگین در قالب پنج واحد دامداری صنعتی و نیز واحدهای روستایی و بومی دارد که ۲۰۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۸۵ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

انتهای پیام/ت

انجام عملیات واکسیناسیون آنتروتوکسمی برای بیش از ۹۰ هزار راس گوسفند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.