تولید و تجاری سازی چهار رقم بذر گندم مقاوم به کم آبی در اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: چهار رقم بذر گندم مقاوم به کم‌آبی و سازگار با مناطق کم آب کشور در اردبیل تولید و تجاری سازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: طی امسال و سال آتی چهار رقم دیگر از بذر مقاوم و سازگار با آب و هوا و شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور از سوی شرکت دانش‌بنیان معرفی خواهد شد.

وی ترویج فناوری‌های کشاورزی را از اهداف اصلی پارک علم و فناوری استان اردبیل عنوان کرد و افزود: هر چند در سال‌های اخیر در شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و معرفی محصولات برند کوتاهی شده ولی برخی از شرکت‌های حاضر در پارک اردبیل به مرحله تجاری سازی رسیدند.

وی ضرورت حمایت مادی و معنوی از این شرکت‌های فناور و دانش بنیان یادآور شد و گفت: هم اکنون هشت شرکت دانش بنیان در این استان اقدام به تولید محصول با برندهای مختلف می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: ساختمان پارک علم و فناوری اردبیل در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در سفر آتی رئیس جمهوری به اردبیل کلنگ زنی می‌شود و با احداث این ساختمان هسته‌ها و واحدهای فناور استقرار یافته و به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل می‌شوند.

ابراهیم پور با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان با نگاه صادرات محور دنبال می‌شود، افزود: ۲۱ شرکت در این حوزه فعال هستند که در تولید محصولات صادرات محور فعالیت دارند.

وی بیان کرد: محصولات ۴۶ واحد پارک علم و فناوری اردبیل در حال تجاری سازی است که در آینده سبب اشتغال و ارزآوری بیشتر در استان می‌شود.

انتهای پیام/ع

توسعه شرکت‌های دانش بنیان با نگاه صادرات محور دنبال می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.