نگاه ویژه به گردشگری عشایر کرمانشاه

مدیر کل عشایر استان کرمانشاه گفت: گردشگری و گیاهان دارویی به عنوان طرح‌هایی نو به منظور حمایت از عشایر از برنامه‌های آتی خواهد بود.

محمدی مدیر کل عشایر استان کرمانشاه   در  گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت: گردشگری و گیاهان دارویی به عنوان طرح‌هایی نو به منظور حمایت از عشایر و پرداخت تسهیلات در این حوزه از برنامه‌های آتی اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه خواهد بود.


بهزاد  محمدی  گفت: خدمات رسانی به عشایر در سال ۹۸ با حمایت‌های ویژه استاندار استان شتاب بیشتری میگیرد.

وی ادامه داد:بیمه دام و همچنین بیمه سلامت برای عشایر بسیار حائز اهمیت است و  از همه عزیزان مستقر در مناطق عشایری برای اخذ بیمه جبران خسارات ناشی از بیماری‌های دامی و بلایای طبیعی دعوت به عمل می‌آید.

محمدی گفت: در سامانه کارا تسهیلات اشتغال در سال گذشته ۴۵۰ درصد بیش از ظرفیت خود تسهیلات پرداخت کردیم هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی تسهیلات اشتغال هستند هم چنین  هر متقاضی در بحث گیاهان دارویی به تسهیلات نیاز داشته باشد آمادگی پرداخت این تسهیلات را داریم.

وی بیان کرد: از محل جبران خسارت ناشی از حوادث سال گذشته حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون پرداخت خسارت داشتیم و اگر فردی از عشایر نیازمند است آمادگی داریم که پرداخت شود که به صورت ۵ ساله ۱۰ میلیون تومان و با کارمزد ۴ دردصد برای پروار بندی عشایر است.


محمدی  گفت: کوچ عشایر به  دو صورت سنتی و یا با ماشین انجام می شود  در کوچ سنتی  به عنوان ایل راه ها از صد ها سال پیش وحود داشته است و به دلیل تعرض که به این مسیر و تغییر کار بری  ایل راه ها از بین رفتند و عشار مجبور هستند از حاشیه راه ها که بسیار خطرناک است حرکت کنند.



انتهای  پیام/ز

 

پرداخت بیمه به عشایر خسارت دیده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار