تکثیر ۱۰۰ هزار بچه ماهی سفید برای نخستین بار در گیلان

۱۰۰ هزار بچه ماهی سفید برای نخستین بار در گیلان به روش طبیعی تکثیر و در رودخانه سفیدرود رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اکبر ایلدرم، معاون بنادر و صیادی شیلات گیلان امروز گفت: امسال برای اولین بار در گیلان با همت صیادان عضو دو پره صیادی یادگار امام دستک کیاشهر و شهدای رودسر استخر‌هایی خاکی به مساحت ۵۰۰ متر در محوطه این دو تعاونی در کنار دریا احداث شد.

وی افزود: از فروردین امسال بیش از ۳۰۰ ماهی سفید نر و ماده مولد در هر کدام از این استخر‌ها نگهداری شد تا در شرایط طبیعی لقاح و تولید بچه ماهی سفید انجام شود.

معاون بنادر و صیادی شیلات گیلان گفت: با اجرای این طرح صیادانی که سال‌های گذشته فقط به فکر بهره برداری از دریا بودند در فصل خارج از صید برای تکثیر بچه ماهیان سفید و بازسازی ذخایر دریای خزر تلاش می‌کنند.

اکبر ایلدرم افزود: براساس تجربه موفق امسال قرار است هر سال بعد از پایان فصل صید، در ۲۰ شرکت تعاونی صید پره گیلان ماهیان سفید به روش طبیعی تکثیر شود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود با این کار سالانه بین ۵ تا ۱۰ میلیون بچه ماهی سفید به روش طبیعی تولید و در رودخانه‌های گیلان رها شود.

معاون بنادر و صیادی شیلات گیلان تصریح کرد: در روش تکثیر مصنوعی، در یک دوره ۱۰۰ تا ۱۲۰ روزه و با هزینه‌های زیاد بچه ماهی سفید یک گرمی تولید می‌شود، اما در روش طبیعی در یک دوره ۸۰ روزه و با هزینه‌های کمتر بچه ماهیان ۳ تا ۴ گرمی خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ع

تکثیر طبیعی بچه ماهی سفید برای نخستین بار در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.