افزایش صادرات کالا از خرمشهر

مدیر کل گمرک خرمشهرگفت: صادرات کالا از خرمشهر نسبت به پارسال ۲۰۲ درصد از نظر وزنی افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علی سلیمانی مدیر کل گمرک خرمشهر روز سه شنبه گفت:صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرک های خرمشهر و شلمچه در ۲ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۲۰۲ درصد از نظر وزنی افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت ۳۳۷ هزار و ۹۷۲ تن کالا به ارزش ۳۷ میلیون و ۶۸ هزار و ۳۵۰ دلار از گمرک‌های خرمشهر و شلمچه به خارج کشور صادر شده است.

مدیر کل گمرک خرمشهر با بیان اینکه صادرات این مقدار کالا از نظر ارزش دلاری ۱۵۹ درصد افزایش داشته است ادامه داد: یک هزار و ۵۵۶ میلیارد و ۸۷۵ میلیون و ۷۷۴ هزار ریال کالا در این مدت از ۲ گمرک مذکور صادر شده است که از نظر ارزش ریالی افزایشی معادل ۱۷۴ درصد دارد.

سلیمانی گفت: در ۲ ماهه نخست پارسال ۵۶۸ میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۴۶۳ هزار ریال کالا از ۲ گمرک خرمشهر و شلمچه کالای غیر نفتی صادر شد.

فلزات، کالاهای ساختمانی، کالاهای معدنی، محصولات کشاورزی از عمده کالاهایی هستند که از بندر خرمشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادرمی شود.

گمرک خرمشهر به واسطه قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد اروند و همجواری با کشور عراق و نزدیکی بندر خرمشهر با بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس ظرفیت زیادی برای افزایش صادرات غیر نفتی به کشورهای همجوار دارد.

در صورت لایروبی اروندرود قابلیت پهلوگیری کشتی‌های بزرگ فراهم می شود.

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز لایروبی اروند بر اساس توافق صورت گرفته بین ۲ کشور ایران و عراق بعد از ماه مبارک رمضان خبر داده بود.

انتهای پیام/ د

صادرات کالاهای غیر نفتی

برچسب ها: صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.