کشاورز سرپرست فنی آزمایشگاه شرکت کشت بافت خاوران گفت: ارقام عناب در استان خراسان جنوبی ثبت شده نیست.

کشاورز سرپرست فنی آزمایشگاه شرکت کشت بافت خاوران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در زمینه تولید عناب پیشرو است و بیشترین سطح زیر کشت عناب را دارد، اما فاقد رقم‌های ثبت شده است.

وی با بیان اینکه این شرکت در نظر دارد تا به ثبت ارقام، تهیه باغ مادری، کشت و کار و تبدیل آن‌ها با نهال بپردازد افزود: بخش زیادی از کار از جمله تحقیق و توسعه در این زمینه انجام شده است.

کشاورز با اشاره به اینکه این شرکت در حال تولید ارقام و انتقال آن به بخش‌های سازگاری و گلخانه است افزود: امیدواریم تا پایان سال آن‌ها را به فروش برسانیم.

انتصاری مدیر عامل شرکت کشت بافت خاوران با اشاره به اینکه با استفاده از تکنولوژی موجود در این شرکت می‌توان شهرستان بیرجند را به عنوان اولین و تنها‌ترین تولید کننده  عناب  بومی  ایران معرفی کنیم گفت: در این شرکت به دنبال معرفی گونه‌های مزیت دار تجاری و یا دارای ارزش دارویی هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با رقم لانگ شروع به کار تکثیر عناب کرده ایم افزود: رقم لانگ میوه بزرگتر، عناصر مقوی‌تر و ارزش افزوده بالایی دارد.

انتصاری در پایان گفت: این شرکت توانسته ارقام دیگری که ارزش افزوده بالایی دارند ازکشور‌های همسایه وارد کند.

انتهای پیام / ط ا

گامی بلند در تولید ارقام عناب در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.