اختصاص بیش از دو میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های پیشگیری از حریق

در سال جاری، دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های پیشگیری و اطفای حریق در چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرایط فصل تابستان یکی از علل آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی است اظهار داشت: در سال جاری، دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های پیشگیری و اطفای حریق در مراتع و جنگل‌های این استان اختصاص داده شده است.

وی افزود: در راستای مدیریت اطفای حریق،کارگاه‌های آموزشی جهت ساماندهی نیرو‌های امدادی، اداری، دولتی و محلی حین خاموش کردن آتش در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان برگزار می‌شود.

محمدی مقدم تصریح کرد: تهیه و خریداری تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای اطفای حریق همچون تأمین خودروی مناسب، بنزین و آب مخزن ماشین‌های امدادی پیش از وقوع آتش در مراتع و جنگل‌ها ضرورت دارد.

وی حضور ناظرین در شهرستان‌ها و نظارت بر اجرای صحیح آتش بُرها را مهم قلمداد کرد و ادامه داد: با مستند سازی پروژه‌ها و اقدامات اجرایی صورت گرفته در شهرستان‌ها می‌توان گام مؤثری در راستای ترویج فرهنگ حفظ و حراست از عرصه‌های ملی برداشت.

محمدی مقدم با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در برخی جنگل‌های زاگرس از جمله ایذه و یاسوج گفت: خوشبختانه تاکنون آتش سوزی حادی در چهارمحال و بختیاری رخ نداده و امید است با انسجام درون سازمانی و تمهیدات اندیشیده شده، در صورت وقوع آتش در مراتع یا جنگل‌های استان، کمترین سطح با کمترین میزان خسارت، کنترل و مدیریت شود.

وی در پایان اظهار داشت: مشارکت خوب مردم در اطفای حریق طی دو سال گذشته موجب شد استان چهارمحال و بختیاری در بحث پیشگیری و اطفای حریق رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/خ

امسال آتش سوزی حادی در چهارمحال و بختیاری رخ نداده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.