با امضای تفاهمنامه میان وزارت راه و معاونت علمی ریاست جمهوری صورت گرفت؛

توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی حوزه حمل و نقل

تفاهم‌نامه همکاری حوزه حمل و نقل میان وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز امضا شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، تفاهم نامه همکاری میان معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امضاء شد.

این تفاهم‌نامه به امضای منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی رسید.

امضای این تفاهم‌نامه مسیر استفاده از ظرفیت‌های علمی در هر دو مجموعه را برای حوزه حمل و نقل کشور هموار می‌کند و توسعه نوآوری این حوزه در آن دنبال می‌شود. با امضای این تفاهم نامه ایجاد و ارتقای زمینه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، فنی، خدماتی، آموزشی، مشاوره‌ای و تولیدی کاربردی محقق می‌شود.


بیشتر بخوانید: راه آهن تهدید‌ها را به فرصت تبدیل خواهد کرد/ رونمایی از لوکوموتیو مپ ۲۴ در حوزه حمل‌ونقل ریلی


بر این اساس همکاری این دو نهاد در ۵ محور اصلی شکل می‌گیرد. «حمایت از تدوین مقررات و ضوابط لازم برای توسعه کسب و کار‌های تعمیر و نگهدای هواپیما و فعال سازی زنجیره تامین قطعات هوایی توسط شرکت‌های دانش بنیان و خصوصی در کشور»، «حمایت از تکمیل و به روز رسانی فرآیند‌ها و مقررات مورد نیاز در توسعه هوانوردی عمومی با رویکرد افزایش بهره وری فرودگاه‌های کم تردد»، «حمایت از افزایش استفاده از فناوری‌های پیشرفته و فضایی و هوشمندسازی با بهره گیری از توان داخلی در حوزه هوایی، جاده ای، ریلی، بنادر و دریایی» برخی از حوزه‌هایی است که این همکاری‌ها در آن شکل می‌گیرد.

همچنین «مشارکت در ایجاد کارگروه برای رفع چالش جلوگیری از تردد کشتی‌های با میزبان گوگرد بیش از ۵ درصد» و «همکاری در تدوین برنامه ملی توسعه سیستم هوشمند ارتباطات وسائط نقلیه جاده ای» نیز از دیگر زمینه‌های همکاری این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار