رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

تربیت دانشجوی امیدوار دانشگاه آزاد در بستر گام دوم انقلاب / تا سال ۱۴۰۰ اولین انتخاب دانشجویان می‌شویم

طهرانچی گفت: ایران در میان ۱۰ کشور برتر جهان از لحاظ آموزش عالی است و در رشد آموزش عالی هم رتبه ۵ جهان را کسب کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در مراسم سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد که در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات درحال برگزاری است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد مولود انقلاب است و این دانشگاه هم گام اول خود را طی کرده و درحال ورود به گام دوم خود است.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: این بیانیه در ۷ بند به برکات انقلاب اسلامی اشاره دارد و در بند دوم به موضوع موتور علمی اشاره شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۰ کشور برتر جهان از لحاظ آموزش عالی است و نه تنها در تعداد مقالات رتبه اول را داشته‌ایم بلکه در رشد آموزش عالی هم رتبه ۵ جهان را کسب کرده‌ایم.

طهرانچی گفت: گام اول رسیدن به اقتصاد دانش بنیان، توجه به آموزش عالی و دسترسی گسترده به آموزش عالی است، اما متاسفانه نتوانستیم در این راه به خوبی عمل کند.

دسترسی به آموزش عالی رکن اصلی اقتصاد دانش بنیان است

وی با بیان اینکه دسترسی به آموزش عالی رکن اساسی و مهمی است، گفت: چله اول انقلاب اسلامی نقاط نقصانی دارد که باید در چله دوم آ‌نها را حل کرد، دسترسی به آموزش عالی رکن اصلی اقتصاد دانش بنیان است و رسیدن به این هدف مهم باید مورد توجه همه قرار گیرد.

طهرانچی افزود: امروزه با کاهش جمعیت و آموزش عالی مواجه شده‌ایم از ۴۸ درصد میزان ورودی دانشجو به ۴۳ درصد رسیده‌ایم.

دانش آشکارترین وسیله قدرت کشور است

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه کشور‌های غربی در جذب استعداد درخشان کشور ما از یکدیگر سبقت می‌گیرند، بیان کرد: در حالی که امروز دانشجویان ایرانی از جمله بهترین دانشجویان جهان هستند، اما بستری را برای خروج آن‌ها از کشور فراهم کرده‌ایم؛ دانش آشکارترین وسیله قدرت کشور مطرح می‌شود.

وی گفت: هم اکنون در آغاز راه گام هستیم و باید حرکتمان را شتابان کنیم که این امر با جهاد علمی میسر می‌شود.

طهرانچی با اشاره به جامعه پردازی گفت: در دانشگاه باید به خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی بپردازیم که هم اکنون تمام این موارد در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گرفته‌اند.

یانیه گام دوم حرکت تحول آفرینی دارد

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه مهمترین مرکز تقویت قوه عاقله است، گفت: دانشجویان باید امیدوار و خوش بین تربیت شوند، بیانیه گام دوم حرکت تحول آفرینی دارد و در همین راستا دانشگاه هم نباید بگوید به دوران تثبیت خود نزدیک شده است بلکه باید برای ایجاد تحول در چله دوم انقلاب حرکت کند.

وی افزود: در دانشگاه آزاد به گستردگی دانشجویان این شبکه دانشگاهی غنا بخشیده‌ایم و گام دوم انقلاب به درک تحولات اقتصادی، اجتماعی و علمی توجه دارد و در همین راستا دانشگاه آزاد در افق ۱۴۰۰ انتخاب اول تمام دانشجویان خواهد شد.

نیازمند بازمهندسی در آموزش هستیم

طهران‌چی با اشاره به تنظیم رابطه تحصیل، اشتغال و معنویت گفت: نیازسنجی علمی و سرعت پیشرفت حرکتی در جهت تمدن سازی در قالب تحول دانشگاه است و رشد کمی را در دانشگاه آزاد باید به فرصت تبدیل کنیم و در همین راستا نیازمند بازمهندسی در آموزش هستیم.

وی با بیان اینکه تحقیقات کشور بدون ساماندهی رها شده بودند، اظهار کرد: دانشگاه سازمان آموزشی کشور بوده است و فعالیت پژوهشی نداشت، اما باید پژوهش را همانند آموزش مورد توجه قرار دهیم، زیرا پژوهش در کشور ما رها شده بوده است.

طهرانچی درباره برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: علاوه بر برنامه آموزشی باید برنامه پژوهشی و فرهنگی هم داشته باشیم ما در دانشگاه آزاد پژوهش و فرهنگ را جزو برنامه‌های فوق نمی‌دانیم بلکه آن‌ها از جمله برنامه‌های اصلی ما هستند.

سالیانه ۸۰ هزار پایان نامه ارائه می‌دهیم

رئیس دانشگاه آزاد یادآوری کرد: دانشگاه آزاد سالانه ۸۰ هزار دانشجوی ارشد و ۱۰ هزار دانشجوی دکترا را می‌پذیرد و ناگفته نماند که سالی ۸۰ هزار پایان نامه هم ارائه می‌دهیم و بنا داریم تا برنامه‌هایی را برای توسعه پژوهش در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
کسب درآمد از رشته‌های مختلف در دانشگاه آزاد ممنوع است !!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
دکتر منوچهر جفره
۱۰:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
در اخذ شهریه از مردم در رتبه چندم دنیا قرار داریم ؟ در کیفیت تحصیلی دانشگاهی در رتیه چندم دنیا قرار داریم ؟ در پرداخت حقوق به اساتید و کارکنان در رتبه چندم دنیا قرار داریم ؟ در اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در رتبه چندم دنیا قرار داریم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
قطعا دکتر نیستی اگر هم باشی دانشگاه آزادی نیستی!
آخرین اخبار