۹۲ هزار هکتار از اراضی رزن ودرگزین زیر کشت غلات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت:۹۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های رزن و درگزین زیر کشت غلات است.

۹۲ هزار هکتار از اراضی رزن ودرگزین زیر کشت غلاتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمود فتحی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با بیان اینکه مبارزه شیمیایی با آفت پوره سن غلات از ۱۳ خردادماه در شهرستان‌های رزن و درگزین آغاز شده است افزود: روند مبارزه با آفت پوره سن غلات تا ۱۰ روز آینده ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: مبارزه شیمیایی با آفت سن غلات در ۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های رزن و درگزین در حال انجام است.

وی سطح زیر کشت غلات را در شهرستان‌های رزن و درگزین بیش از ۹۲ هزار هکتار عنوان و بیان کرد: در سال جاری ۸۳ هزار هکتار گندم آبی و دیم ۹ هزار هکتار جوی آبی و دیم در شهرستان‌های رزن و درگزین کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن از تشکیل ۱۳ شبکه دولتی و خصوصی بخش کشاورزی در راستای مبارزه با آفت سن غلات خبرداد وگفت:اطلاع رسانی به کشاورزان برای سمپاشی به مزارع توسط سه شبکه دولتی و ۱۰ شبکه خصوصی بخش کشاورزی در حال انجام است.

فتحی ادامه داد: تا به امروز بیش از ۳ هزار هکتار مبارزه با افت پوره سن غلات در دو شهرستان رزن و درگزین انجام شده است.

وی با بیان اینکه آفت پوره سن غلات حشره گیاه‌خوار است که مهمترین افت غلات محسوب می‌شود گفت: اگر کشاورزان نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام نکنند هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ کمیت محصول تولید شده آسیب جدی خواهد دید و از طرفی که موجب می‌شود محصول تولیدی در بازار خریدار نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال بیشتر مناطق شهرستان‌های رزن و درگزین آلوده به آفت پوره سن غلات است افزود: از کشاورزان تقاضا داریم حتما نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند و در صورتی که مشکلی داشتند به اداره جهاد کشاورزی رزن به منظور مشاوره مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم و جو در دو شهرستان رزن و درگزین برداشت شود.
انتهای پیام/ج

۹۲هزار هکتار از اراضی رزن ودرگزین زیر کشت غلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.