بروجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مراسم‌های خارج از عرف برخی سفارتخانه‌ها، زیبنده ایران نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: برگزاری مهمانی‌های ناهنجار برخی سفارتخانه زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست.

مراسم‌های خارج از عرف برخی سفارتخانه‌ها زیبنده ایران نیستعلاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به برگزاری برخی مهمانی های ناهنجار و مختلط سفارتخانه های برخی کشور ها در ایران، گفت: سفارتخانه‌های خارجی به ویژه اروپایی همیشه برای مراسم‌هایشان به خصوص در مراسم روز ملی خود از بخش‌های مختلف جامعه ما دعوت به عمل می‌آورند.

وی ادامه داد: وضعیت داخلی این گونه مراسم‌ها به هیچ عنوان مناسب نیست، براین اساس زمانی که من در وزارت امور خارجه حضور داشتم این موضوع در شورای معاونان مطرح شد که مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید یک ساعت قبل از آغاز رسمی مراسم در سفارت‌ها یعنی پیش از ورود میهمانان آن‌ها حضور یابند تا حداقل در آن ناهنجاری‌ها حضور نداشته باشند.

بروجردی تاکید کرد: متاسفانه این رویه‌ای که در زمان وزارت ولایتی در شورای معاونت مصوب و اجرا شده بود، در دولت‌های بعد متوقف شد و به همین دلیل اکنون نیاز به یک تصمیم جدی در این مورد وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: این مسایل زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که ما در مراسم‌هایی حضور داشته باشیم که خلاف شئون اسلامی و ارزشی ما باشد، ولی طبیعتا این مسایل برای سفارتخانه‌های خارجی مهم نیست، زیرا آن‌ها این اعتقادات را ندارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار