خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد؛

جنگ سایبری هم به جنگ تجاری آمریکا و چین اضافه شد

چین با انتشار گزارشی هشدار داد بیشتر حملات سایبری علیه شبکه‌های چینی در سال ۲۰۱۸ از سوی آمریکا رخ داده است.

جنگ سایبری هم به جنگ تجاری آمریکا و چین اضافه شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: چین با انتشار گزارشی هشدار داد بیشتر حملات سایبری علیه شبکه‌های چینی در سال ۲۰۱۸ از سوی آمریکا رخ داده است و کارشناسان چینی پیش‌بینی کردند آمریکا در حال آماده شدن برای آغاز یک "جنگ سایبری" تمام عیار است، اما پکن آماده انجام یک ضد حمله قدرتمند است.

بر اساس این گزارش، این اطلاعات در گزارش سالانه تیم فنی واکنش اضطراری شبکه رایانه‌ای ملی چین در روز دوشنبه منتشر شده است. این تیم اعلام کرد در سال ۲۰۱۸, ۱۴ هزار سرور در آمریکا به ویروس تروجان یا بوت نت آلوده شدند که بر سه میلیون و ۳۴۰ هزار رایانه میزبان در چین کنترل دارد و بر اساس گزارش خبرگزاری شین‌هوآ، تعداد این سرور‌ها با افزایش ۹۰.۸ درصدی مواجه شد.

بر اساس این گزارش، سه هزار و ۳۲۵ آی پی آدرس در آمریکا آلوده به ویروس تروجان سه هزار و ۶۰۷ وب سایت چینی را آلوده کردند و این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷, ۴۳ درصد افزایش داشته است.

یک کارشناس نظامی مستقر در پکن که در زمینه امنیت سایبری متخصص است، روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه گلوبال تایمز گفت آمریکا جدا از کار گذاشتن ویروس همواره اطلاعات را از پایانه‌های مشتریان چینی هک می‌کند و از یک سری اپلیکیشن‌های انحصاری برای دسترسی و سرقت اطلاعات و تحلیل اطلاعات به دست آمده استفاده می‌کند.

این کارشناس همچنین گفت افزایش این حملات نشان می‌دهد آمریکا در حال آماده شدن برای اجرای حملات گسترده سایبری علیه چین است و این روند می‌تواند به سطح "جنگ سایبری" برسد و این در حالی است که اکنون یک جنگ تجاری بین آمریکا و چین در جریان است و آمریکا می‌خواهد با این کار مانع از توسعه سریع چین شود.

در این گزارش آمده است کارشناسان اعلام کردند با وجود همه اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا در این باره که چین امنیت سایبری آمریکا را تهدید می‌کند این خود آمریکاست که بزرگترین مهاجم سایبری محسوب می‌شود. آمریکا ادعا می‌کند چین و شرکت‌های چینی یک تهدید برای امنیت سایبری و امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شوند.

در ماه مارس، شرکت مخابراتی هوآوی اعلام کرد در این باره مظنون است که دولت آمریکا به سرور‌های آن حمله کرده است.

«کین آن» رئیس موسسه راهبرد فضای سایبری چین که در پکن مستقر است در گفتگو با گلوبال تایمز گفت آمریکا که مبدع اینترنت و انجام دهنده حملات سایبری است، از فن آوری در زمینه هک کردن برخوردار است.

«پل ناکاسونه» که مدیر آژانس امنیت ملی آمریکاست در ماه فوریه اعلام کرد آمریکا در حال حاضر ۱۳۳ تیم سایبری دارد. او همچنین اعلام کرد انتظار دارد افراد بیشتری به این تیم بپیوندند.

کارشناسان اعلام کردند، اما چین همواره برای حملات آمریکا آماده است. آن‌ها در سال ۲۰۱۶ اعلام کردند چین قانونی را در زمینه امنیت سایبری تصویب کرده است که در آن توجه زیادی به حفاظت از امنیت ملی و حریم خصوصی شده است و این قانون سبب ایجاد راه‌هایی برای مقامات امنیتی به منظور نظارت بر بخش اینترنت در این کشور شده است.

اداره فضای سایبری چین یک قانون جدید را در ماه مه تدوین کرد که در آن آمده است اگر دسترسی به محصولات و خدمات سبب ایجاد اختلال در ساختار اطلاعات کلیدی شود یا دیگر خطرات امنیتی را در پی داشته باشد، باید این موارد به دفتر برررسی امنیت سایبری گزارش شود.

کارشناسان اعلام کردند چین همچنین سیاست‌هایی را در زمینه امنیت سایبری صادر کرده است از قبیل ممنوعیت استفاده از تجهیزات ساخت آمریکا در برخی مکان‌های خاص.

ناظران خاطر نشان کردند چین باید روند توسعه فن آوری‌های اینترنتی را سرعت بخشد و اتکای خود را به فن آوری‌های اینترنتی آمریکا کاهش دهد. آن‌ها همچنین هشدار دادند "اگر یک جنگ سایبری رخ دهد، آمریکا با پاسخ همه جانبه چین مواجه خواهد شد."

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، حمله سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار