انتشار کتاب زندگی‌نامه شهیدان عبدالکریمی و نورانی در لنگرود

زندگی‌نامه شهیدان عبدالکریمی و نورانی در قالب کتاب در لنگرود جمع‌آوری و منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد رنجبر، سرپرست فرمانداری لنگرود در جلسه هماهنگی جمع آوری حفظ و آثار شهدای این شهرستان که با حضور خانواده‌های شهیدان عبدالکریمی و نورانی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: همه ما مدیون ایثارگری شهدا هستیم و افتخارات امروز و قدرت انقلاب ما در عرصه‌های مختلف مرهون خون پاک شهداست.

وی افزود: شهدا و بزرگانی، چون شهیدان املاکی، دهگان، حسین پور، عبدالکریمی و نورانی از شهرستان لنگرود هستند و وظیفه ماست که آن‌ها را معرفی و به هموطنان و نسل امروز و فردا بشناسانیم.

سرپرست فرمانداری لنگرود اظهار داشت: اگر چه یادواره‌ها و برنامه‌های بزرگداشت شهدا هر ساله برگزار می‌شود، اما آن چنان که در شأن این شهداست به آن‌ها نپرداخته‌ایم و اکنون که ضرورت استفاده و بهره گیری از آثار شهدا مهیا شده است، انتظار ما از هنرمندان لنگرودی اعم از فیلمساز، مستندساز، انیمیشن، نویسنده و عکاس این است که به معرفی شهدای شاخص شهرستان و خانواده‌های آن‌ها بپردازند.

رنجبر در ادامه از انتشار زندگینامه شهیدان نورانی و عبدالکریمی در قالب چاپ کتاب توسط کارون مطلبی نویسنده لنگرودی خبر داد و گفت: این دو شهید بزرگوار، چون از جامعه فرهنگیان بودند، آموزش و پرورش کومله و لنگرود همکاری و مسئولیت چاپ این دو کتاب را برعهده خواهند داشت.

شهید علیرضا نورانی به سمت معاون عمرانی و فنی استانداری انتخاب شد و صبحگاه روز چهارم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۰ هنگامی که به اتفاق شهید انصاری، استاندار گیلان عازم محل خدمت خویش در استانداری بود، در خیابان لاکانی رشت هدف گلوله منافقان کوردل و مزدوران آمریکا قرار گرفت و با دهان روزه به لقاء‌الله پیوست.

شهید سیف الله عبدالکریمی نیز در ۷ تیر ۱۳۶۰ در فاجعه جانگداز دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران همراه با ۷۲ تن دیگر از یاران صدیق و باوفای امام به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام/ع

تهیه کتاب زندگینامه شهیدان عبدالکریمی و نورانی از شهدای لنگرودی

برچسب ها: شهدا ، انقلاب اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.