رأی الیوم: بازی صهیونیست‌ها وارد کردن ترامپ به کاخ‌سفید بود تا به آنچه می‌خواهند برسند

طی سه سالی که دونالد ترامپ وارد کاخ‌سفید شده است در اتخاذ تصمیماتی که به وقوع جنگ سیاسی، اقتصادی و ... در جهان منجر شده تردید نکرده است.

رأی الیوم: بازی صهیونیست‌ها وارد کردن ترامپ به کاخ‌سفید بود تا به آنچه می‌خواهند برسندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­روزنامه اینترنتی رأی الیوم در یادداشتی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از زمان تبلیغات ریاست جمهوری هدف خود را مشخص کرد و صراحتاً گفت ثابت خواهم کرد هیچ رئیس جمهوری در آمریکا به اندازه من به اسرائیل خدمت نکرده است و کاری خواهم کرد که اسرائیلی‌ها در خواب هم آن را نمی‌دیدند.

بسیاری گمان می‌کنند کار‌هایی که ترامپ انجام داد برای جلب آرای یهودیان آمریکا بود، اما واقعیت این است که ترامپ مکلف شده بود این کار را انجام دهد و به آرای بیشتر یهودیان چشم ندوخته بود. بازی صهیونیست‌ها وارد کردن ترامپ به کاخ سفید بود تا آنچه را صهیونیست‌ها می‌خواهند اجرا کند و بدون رویارویی بین‌المللی با سیاست‌های خصمانه ترامپ نمی‌توان با تصمیم‌های او در خصوص فلسطین مقابله کرد.

طی سه سالی که ترامپ وارد کاخ سفید شده است در اتخاذ تصمیماتی که به وقوع جنگ سیاسی، اقتصادی و شبه نظامی در جهان منجر شده است تردید نکرد؛ تصمیماتی که جهان را در حالت آماده باش برای جنگی قرار داد که مشخص نیست ترامپ چه زمانی آن را آغاز می‌کند. از این رو سایر کشور‌های بزرگ فهمیدند تلاش برای جلوگیری از یکه تازی آمریکا با صدور قطعنامه‌ای بین‌المللی اولویت دارد زیرا پیروزی در این جنگ سدی در برابر سلطه طلبی آمریکا و صهیونیست‌های جنایتکار به شمار می‌رود.

نویسنده ادامه داده است: نشست هفته گذشته روسیه و چین اولین گام در این خصوص نبود بلکه نتیجه افزایش تعداد رویارویی‌ها در اکثر نقاط جهان از جمله کریمه، اوکراین، سوریه، عراق و ونزوئلا بود. این نشست، شیوه رویارویی اقتصادی را ثابت کرد که شامل شروع نسل پنجم تماس هاست. نسل پنجم برای ما به فقط به مبحث ارتباطات محدود نمی‌شود بلکه به مثابه راه انداختن مسابقه در پیشرفت فناوری است؛ مسابقه‌ای که نمی‌گذارد آمریکا کنترل تعادل تجارت جهانی را در دست بگیرد و بر صنایع مهم سیطره داشته باشد. اردوگاه رویارویی جهانی برای رقابت با آمریکا در خاک این کشور و کشور‌هایی از جمله برخی کشور‌های خلیج فارس و عربستان تلاش می‌کند که نظام‌های حاکم بر آن‌ها تسلیم دستورات آمریکا هستند.

آمریکا به منظور از بین بردن مسئله فلسطین، حمایت مالی از ادامه جنگ در سوریه، باز کردن جبهه‌های جدید جنگ در عراق و راه انداختن جنگ علیه جبهه مقاومت به برخی کشور‌ها دیکته کرده است که روابط خود را با اسرائیل عادی کنند. این واقعیت سران فلسطین را در برابر این مسئولیت قرار می‌دهد که با اعمال فشار چگونه می‌توانند مسئله فلسطین را بخشی از این معرکه قرار دهند زیرا موفقیت در تثبیت اوضاع فلسطین در چارچوب نقشه درگیری بین المللی اولین شرط برای شکست دادن طرح پاکسازی مسئله فلسطین است.

در اجلاس یالتا، طرف‌هایی که روزی در جنگ جهانی پیروز شده بودند پرونده‌ای به نام استقلال فلسطین نیافتند و پرونده فلسطین همچنان در دست استعمارگران انگلیسی باقی ماند، کسانی که جنبش صهیونیسم از آن‌ها برای اجرای بیانیه بالفور استفاده کرد. امروز شاهد تشدید جنگ تجاری و اقتصادی هستیم و این جنگ به برگزاری کنفرانسی شبیه کنفرانس یالتا منجر می‌شود که تا روند ترسیم مجدد مرز‌های اقتصادی، سیاسی و تجاری در سایه جهانی چند قطبی تکمیل شود که تسلیم آمریکا نمی‌شود. در آن صورت پرونده فلسطین تحت حمایت اردوگاه چین و روسیه خواهد بود و بسیاری از کشور‌های اروپایی که موضع اساسی درباره حق فلسطینی برای تأسیس کشوری مستقل دارند در این اردوگاه حضور خواهند داشت. این شرط اساسی موفق نشدن طرح ترامپ و نتانیاهو را تضمین می‌کند، اما حرکت سریع برای مذاکره چین، روسیه و اروپا درباره این طرح به این معنا نیست که وظیفه مردم فلسطین برای رویارویی با این طرح به پایان رسیده بلکه کاملا برعکس است.

طرف فلسطینی اعم از مردم و گروه‌ها و طرف‌های رسمی باید با تکیه به عوامل قدرت به رویارویی با طرح ترامپ و نتانیاهو ادامه دهند. عوامل قدرتی که در دست تشکیلات خودگردان و گروه‌های فلسطینی قرار دارد عبارت است از اعتراض‌های مردمی به شهرکسازی و تلاش برای محدود کردن اقدامات اسرائیل؛ اقداماتی که بر پایه محاصره شهر‌ها و روستا‌ها و اردوگاه‌های کرانه باختری قرار دارد.

در پایان این یادداشت آمده است: تشکیلات خودگردان باید با تمام توان برای فراهم کردن دو عامل تلاش کند: اول ملحق شدن به باشگاه جهانی برای منع یکّه تازی واشنگتن در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی و دوم تأمین عوامل تقویت موضع جمعی فلسطینی‌ها که مخالف طرح ترامپ و نتانیاهو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار