بهره‌برداری از نیروگاه بزرگ ۱۴۰۰ مگاواتی ارومیه تا پایان سال

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: فاز نخست از نیروگاه بزرگ ۱۴۰۰ مگاواتی ارومیه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از نیروگاه بزرگ ۱۴۰۰ مگاواتی ارومیه تا پایان سالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اکبر حسن بگلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به تعداد روستا‌های دارای برق در آذربایجان غربی گفت: تا آخر سال ۹۷ تعداد دو هزار ۸۱۲ روستا از نعمت برق بهره‌مند هستند و برابر آخرین آمار انجام‌شده در سال ۹۵ تعداد ۲۵ روستا از نعمت برق بی‌بهره‌اند که از این تعداد ۹ روستا دارای ساکن بوده و بقیه روستا‌ها دارای ساکنین فصلی هستند و هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار در آذربایجان غربی بدون برق نیستند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار سازمان مدیریت در سال ۹۵ تعداد ۱۱ روستا زیر ۱۰ خانوار در آذربایجان غربی وجود دارد که در دست اقدام است و از این تعداد ۶ روستا برق‌رسانی شده و عملیات برق‌رسانی ۵ روستا با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در حال اجرا است که تا آخر تیرماه سال ۹۸ به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بیان کرد: ۳۲۴ هزار و ۹۷۱ اشتراک روستایی وجود دارد و تقریباً ۱۴۰ خانوار در آذربایجان غربی بدون برق هستند و البته برای این روستا‌ها نیز در سال ۹۸ تدابیری اندیشیده شده است.

حسن بگلو با اشاره به نبود روشنایی کافی در جاده چیچست ارومیه، گفت: در سال ۹۷ برنامه‌هایی برای احداث روشنایی ۶ کیلومتر این جاده در نظر گرفته‌شده بود و حتی تجهیزات نیز خریداری‌شده و اعتبار نیز تخصیص یافت، ولی به دلیل نبود رفوژ تاکنون اقداماتی صورت نگرفته است.

حسن بگلو با بیان اینکه ساعات اوج مصرف در کشورمان از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴ است، افزود: پیک بار مصرف برق در فصل تابستان حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ ساعت بوده و با توجه به گرمای هوا این عدد متغیر است و سهمیه در نظر گرفته‌شده برای پیک‌بار مصرف در آذربایجان غربی هزار و ۸۹۰ مگاوات است و اگر بیش از این میزان مصرف در سیستم ثبت شود مدیریت اضطراری بار را برای جلوگیری از قطع سرا سری برق به اجرا می‌گذاریم.

وی گفت: امسال در استان نسبت به سال مشابه شاهد افزایش ۱۶ درصدی پیک بار در روز و ۱۹ درصدی پیک بار در شب هستیم و با این روند اگر در روز‌های گرم تابستان این میزان مصرف ادامه داشته باشد جهت مدیریت شبکه شاهد قطعی برق در استان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به احداث نیروگاه هزار و ۴۰۰ مگاواتی ارومیه، افزود: فاز اول این نیروگاه ۹۵۴ مگاوات توان اسمی تولید آن بوده و ۴۸۰ مگاوات فاز توسعه آن است و انتظار می‌رود فاز اول آن تا آخر سال ۹۸ به مدار بیاید و بقیه تا سال ۹۹ اجرایی می‌شود و با روی کار آمدن این نیروگاه روی مدار ظرفیت نزدیک ۳۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود که می‌تواند پاسخگو ۴ سال آینده نیاز استان باشد.

منبع تسنیم/م

انتهای پیام/م

نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.