گرانی و رکود، گریبانگیرِ بازار مسکن

رئیس انجمن انبوه سازان اصفهان از افزایش ۱۰ درصدی قیمت مسکن در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان اصفهان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمد تولا، رئیس انجمن انبوه سازان اصفهان گفت: قیمت مسکن در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه این رقم در سال ۹۷ با توجه به افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگران، افزایش ۲۰ درصدی داشته افزود: در سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی قیمت خانه‌های نوساز را شاهد بودیم که این افزایش قیمت به تدریج به خانه‌های نوساز نیز رسید.

رئیس انجمن انبوه سازان اصفهان گفت: قیمت هر متر مربع از واحد‌های مسکونی در شهر فولاد شهر از ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۳ میلیون تومان و در مناطق گرانتر در محدوده مرداویج و حاشیه زاینده رود از ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

احمد تولا خاطر نشان کرد: با توجه به پول‌های سرگردان در صورتی که این مبالغ به جای بازار سکه و ارز به بازار مسکن انتقال یابد، منجر به ایجاد اشتغال و گردش مالی مطلوب در کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان تمایل بیشتری به خرید آپارتمان‌ها با متراژ پائین‌تر را دارند گفت: کاهش قدرت خرید مردم، میزان دستمزد آن‌ها و افزایش قیمت واحد‌های مسکونی باعث شده تا سرمایه گذاران کمتر به سرمایه گذاری در بخش مسکن تمایل داشته باشند.

بر اساس گزارش میدانی از یکی از بنگاه‌های شهر اصفهان و گفتگو با یکی از مشاوران املاک قیمت بعضی از آپارتمان‌ها به این صورت است که فروش آپارتمان ۶۶ متری در خیابان علامه امینی برای هر مترمربع ۷.۲۰۰ میلیون تومان با قیمت کلی ۴۷۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین فروش آپارتمان ۶۰ متری یک خوابه با ۱۴ سال ساخت به قیمت ۳۶۰ میلیون تومان به فروش میرسد که این مبلغ برای یک واحد نوساز در محدوده رباط به ازای هر متر مربع ۵ میلیون تومان می‌باشد.

این در حالی است که رکود در بازار مسکن اصفهان، افزایش قیمت واحد‌های مسکونی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث کاهش تمایل به ساخت وساز و کاهس بازار اشتغال و عرضه را در پی داشته است.

انتهای پیام/ی
 


رکود بازار مسکن در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.