بهره برداری از ۴۹ طرح کشاورزی

۴۹ طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  همزمان با هفته جهاد کشاورزی، ۴۹ طرح کشاورزی به صورت متمرکز در استان چهارمحال و بختیاری مورد بهره برداری قرار گرفت.

ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح نمادین این طرح‌ها در اردل گفت: این پروژه‌ها در مجموع شامل ۲۱ طرح آب و خاک، ۱۲ طرح در بخش دام و طیور، دو طرح صنایع فرآوری و بسته بندی، ۵ طرح شیلات و آبزیان و ۹ طرح بهبود تولیدات گیاهی است.

وی، اعتبار این طرح‌ها را افزون بر ۸۶۴ میلیارد و ۵۸ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و از محل منابع تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان اعلام کرد.

غریب گفت: با افتتاح این طرح‌ها برای ۸۳۳ نفر اشتغالزایی مستقیم و حدود یک هزار و ۱۴۳ خانوار از خدمات این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

وی، اجرای طرح آبیاری نوین در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی استان را یادآور شد و تصریح کرد: این استان بعد از هرمزگان با اجرای ۵۷ درصد طرح سیستم آبیاری نوین، رتبه دوم کشور را دارد.

غریب از دستور کار قرار گرفتن اجرای طرح آبیاری نوین در سه هزار هکتار از اراضی استان در سال جدید خبر داد و گفت: ۸۵ درصد از هزینه اجرای این طرح از اعتبارات دولتی و ۱۵ درصد مابقی از محل آورده متقاضیان خواهد بود.

انتهای پیام/خ

ایجاد ۸۳۳ اشتغال جدید در حوزه کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.