بیانیه‌ی گام دوم انقلاب، برگ برنده‌ی نظام تعلیم و تربیت

مدیر کل آموزش و پرورش و رییس هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج فرهنگیان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : بیانیه‌ی گام دوم انقلاب، برگ برنده‌ی نظام تعلیم و تربیت است.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش و رییس هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج فرهنگیان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در اولین جلسه‌ی هیئت اندیشه‌ورز گفت : بیانیه‌ی گام دوم انقلاب، برگ برنده‌ی نظام تعلیم و تربیت است که می‌تواند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است را در چارچوب برنامه‌ریزی‌شده به اهداف والای آن برساند.

وی گفت : تاکید رهبر معظم انقلاب بر سند تحول بینادین نشان از اهمیت آن است و توجه ویژه‌ی ایشان به جوانان بیانگر ضرورت نگاه هدفمند به این قشر اثرگذار جامعه می‌باشد که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و باید در نهاد آموزش و پرورش آماده‌ی پذیرش نقش‌های مختلف در آینده‌ی کشور شوند.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه دهه‌ی پنجم انقلاب دهه‌ی ثبات و پایداری ایران و آغاز انقراض مدنیت غربی است، افزود: ایرانی همواره ثابت کرده که توانایی انجام کار‌های بزرگ را دارد و همگان می‌دانند که نبود ایران خسارت بزرگی برای منطقه دارد و وجود این کشور اسلامی غنیمت بزرگی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش ﺗﺄکید کرد: عزت و سرافرازی ایران، اولویت نظام است و بار‌ها در طول تاریخ گران‌سنگ خود نشان داده‌ایم که ما ملت جنگ‌طلبی نیستیم؛ اما با اقتدار و سربلندی در برابر قدرت‌ها می‌ایستیم و از شرافت‌مان دفاع می‌کنیم.

رییس هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج فرهنگیان سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: باید اقدامات و فرهنگ‌سازی‌ها عملاً با زندگی مردم سر و کار داشته باشد و راهکار‌های تعلیم و تربیت را به سمت و سوی عملیاتی‌شدن سوق دهیم و برای رسیدن به اهداف متعالی، دست به تغییر و تحول بزنیم.

این مقام ﻣﺴﺆول آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن تشریح منویات و مطالبات رهبر فرزانه‌ی انقلاب از فرهنگیان در گام دوم انقلاب و نیز تحقق شعار سال با عنوان رونق تولید، گفت: می‌توان برای نهادینه‌سازی گام دوم انقلاب دوره‌های ضمن خدمت برگزار کرد و از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب و مجازی جهت رسیدن به نتایج مطلوب بهره برد. همچنین بحث پوشش دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده می‌تواند گام مهمی در جهت رونق تولید باشد.

سپس، علی‌اصغر اله دانه، رییس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: آموزش و پرورش و به شکل ویژه معلمان و مدیران مدارس و نیز دانشگاه فرهنگیان نقش ویژه‌ای در فرهنگ‌سازی دارند و باید این فرهنگ را نهادینه کنیم که کیفیت کار‌ها از کمیت آن‌ها بیشتر اهمیت دارد.

وی افزود: دو محور از محور‌های هفت‌گانه‌ی بیانیه‌ی گام دوم که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کردند، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق است که در نظام تعلیم و تربیت کشور می‌توان برای دست‌یابی به آن برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف کرد؛ بنابراین باید آسیب‌ها، تحدید‌ها و فرصت‌ها در آموزش و پرورش مشخص شوند و با برداشتن گام‌های اساسی درصدد رفع موانع و تقویت بن‌مایه‌های آموزشی و پرورشی نهاد تعلیم و تربیت باشیم.

 مجید محمدی، سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه در سخنانی ﺗﺄکید کرد: اقتصاد زیربنای تمام برنامه‌هاست و امنیت نیز از اقتصاد سرچشمه می‌گیرد. همانطور که رهبر فرزانه‌ی انقلاب در نامگذاری شعار سال‌ها و در جلسات و دیدار با افراد مختلف بر نقش اقتصاد تاکید ویژه دارند، ما نیز باید برای رسیدن به اقتصاد پویا و مستحکم تمام تلاش‌مان را به کار گیریم.

محمدی با اشاره به سخن شهید بهشتی گفت: خطری که ما را تهدید می‌کند، اقتصاد است؛ پس باید در بخش فرهنگ و فرهنگ‌سازی اقدامات لازم را انجام دهیم و سعی کنیم مقالات علمی‌مان به رفع نیاز‌های جامعه گره بخورند .

 

 

انتهای پیام/د

بیانیه‌ی گام دوم انقلاب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.